Bahagia

Dah 2013, semua orang sibuk pasang azam. Mana yang tengok orang sibuk pasang azam tu pulak kucar-kacir reka azam mengarut sebab nak ikut trend. Mana yang takde azam dan steady takde azam terus rileks cucuh rokok sambil pekena sembang politik. Mana yang geng Najib, sembang kutuk Anwar, mana yang geng Anwar, sembang kutuk Najib, mana yang mengaku neutral, sembang kutuk Anwar dan Najib. Yang kaki konsert pekena pergi konsert, mana yang kaki romen cari port beromen, mana yang hisap dadah, hisap dadah macam biasa, mana yang mabuk terus mabuk macam badan kalis api neraka, mana yang tak rosak sangat pergi dengar ceramah agama. Maka bertempiaranlah semua mengikut cara masing-masing.

Gua nak sembang pasal dua benda je, bahagia dan kemaafan. Dia punya bunyi dah macam deep kan? Sabar, bunyi je deep, isi dia belum tentu lagi. Dari 2012 membawak ke 2013, gua sibuk cari bahagia. Bahagia tu pulak tak datang percuma. Kalau gua bahagia, orang lain belum tentu bahagia. Kalau orang lain bahagia, gua pulak belum tentu bahagia. Nak buat semua bahagia, pun boleh masuk kategori kerja gila. 

Ok, gua kejar bahagia gua dulu. Tapi kat sini, orang lain dah tak bahagia. Ni kompem salah gua. Jadi gua nak mintak maaf kalau ada yang tak bahagia disebabkan gua. Tak kisahlah keluarga, makwe atau sahabat handai, rakan taulan. Bila ada yang tak maafkan gua pun, gua boleh terima. Yelah, kalau memaafkan orang tu tak membahagiakan bagi pihak dia, takkan gua nak paksa ye dak? Lagipun sebagai orang yang salah gua kena terima apa jua keputusan orang lain sebab orang lain berhak. Tapi percayalah, sebagai manusia biasa, kadang-kadang gua terlanjur ikut kata hati dari ikut logik otak. 


Sekali lagi gua mintak maaf dan untuk tahun 2013 ni dan tahun-tahun yang mendatang, harap bahagia tu milik kita semua.




Lagi seminggu dua, Kitab Terfaktab 3, Diorama dan Makan Dalam terbitan Terfaktab Media akan release. Jadi bawak-bawaklah simpan duit supaya gua ada duit. Terima kasih.

5 carutan:

kemaafan akan hadir juga *tepuk bahu leplep*

 

susah nk maafkan ko lep...sebab umar bile nak sambung kat faktab tu? hahaha

 

niceeeee bro.guwa jatuh chenta pandang pertama.zasss

 

aku x kan maafkn ko kalu ko x sambung cerita umar dan amarah beliau! arghhhhhh

 

I love you leplep *kekelip mata