Pemuda Harapan Bangsa

Daripada dulu gua memang susah nak tidur awal. Paling awal gua boleh tidur pun pukul 4 pagi. Bangun awal pulak bukannya gua tak boleh tapi setakat ni takde benda lagi yang memerlukan gua bangun awal. Tapi dulu, ada seorang makwe kabor, pemuda harapan bangsa ialah pemuda yang tidur awal dan bangun awal. Tak rambo langsung pemuda harapan bangsa dari perspektif dia ye dak?

Baru-baru ni gua tetiba terfikir, apalah salahnya kalau gua cuba buat apa yang makwe tu cakapkan. Bukannya boleh buat gua tetiba koma pun kalau gua ikut. Jadi hari tu dengan niat ingin menjadi pemuda harapan bangsa, gua ready untuk tidur awal. Satu benda yang sudah terlalu lama gua tinggalkan.

Tepat pukul 1 pagi selari dengan waktu Cinderella tidur, gua dah menyiapkan katil. Macammana gua tahu Cinderella tidur pukul 1 pagi? Alaa, dia balik rumah pun pukul 12 tengah malam, mandi tukar baju apa semua, mesti ambik masa sejam baru dapat tidur kan? Ya, gua tahu gua genius.

Dua bijik bantal gua susun dengan kemas. Cadar katil pula ditarik tegang dan dikibas dengan selimut. Selain dari itu, gua kena mengalihkan juga budak kucing dari katil gua. Pesen kucing tak sedar diri. Selepas itu, gua pergi bilik air untuk basuh kaki dan gosok gigi. Lepas gosok gigi gua cucuh rokok sebatang. Ahh, peduli la gua nak hisap rokok lepas dah gosok gigi!

Apabila semua perkakasan tidur sudah nampak lengkap, gua terjun ke katil dan membaca doa tidur dalam bahasa melayu. Selimut gua tarik sehingga ke paras dada. Mata gua menatap siling. Harap-harap pada masa tu takde nampak makwe merangkak dekat siling.

2.03 pagi : Kalau ada makwe mesti senang sikit tidur, boleh telefon dan beri harapan dan janji palsu.

3.30 pagi : Gua dah bergolek buat kali ke berapa puluh atas katil. Dah berapa juta ekor biri biri gua dah kira.

4.25 pagi : Ok, hujan tetiba turun. Ada chance ni, ada chance. 

5.11 pagi : Gua mula mencarut secara konsisten.

Lama kelamaan gua dapat rasakan mata gua semakin berat, petanda gua sudah mengantuk. Yes, nampak gayanya dapat jugak gua menjadi pemuda harapan bangsa. Lekas lekas gua tengok jam kat henset. 




7.26 AM. Gua bangun terus terajang kepala katil. Faking pemuda harapan bangsa!

13 carutan:

Abang alep, kite pon mcm tu jgk. Slalu kne marah bile mak cek bilik. Pdahal mata yg x ngntuk :(

 

kahkahkah! pemuda harapan bangsa tokleh tido lambat ke lep? haha

 

leplep, pemuda harapan bangsa lah tido lambat. pe barang tido awal.

 

hehe..padan muka tak boleh tido..

 

Sadis sungguh cerita ni. Erk?

 

x solat subuh kewww?

 

kah kah kah

 

maafkan saya kerana memberi komen yang mungkin kurang memberansangkan. tapi org kabor, kite tak baik menipu diri sendiri ye dak? saya nak bitau yang saya jatuh cinta pada brader leplep. walaupon hanya dgn hari2 bace blog brader dan stalk tweet brader. k la. tu saja komen setakat ni. i love u. nak jadik makwe bole? eh??

 

Pemuda harapan bangsa bangun Tahajud malam :D

 

Haha style gila kot!

 

kah kah kah kah!
ini lejen!