Sardin

Pejam celik pejam celik, tidur, berdiri, terbaring, meniarap dah lebih 20 hari kita semua berpuasa. Ramadhan kali ni dia punya ujian gua boleh handle lagi, prestasi puasa dan sahur pun pada peringkat optimum. Kalau nak diikutkan, sepanjang gua lahir, gua lagi banyak miss puasa dari miss sahur..Nampak tak gua punya komited pada sahur ni?

Itu hari entah kenapa tiba tiba gua rasa teringin nak bersahur makan sardin. Tengok jam dah pukul 2 pagi, gua sarung sweater dan pecut ke seven e. Sampai kat sana macam biasa makwe seven e menyambut kedatangan gua dengan wajah yang manis dan hati yang girang. Mungkin faktor rindu.

Dua tiga kali gua dah pusing dalam seven e, bayang sardin pun tak nampak. Makanan kucing je berlambak. Gua renung muka makwe seven e sambil kerutkan dahi. 

"Takde sardin ke?", soal gua serius.

"Dah lama takde sardin bang", balas makwe seven e sambil senyum menggoda.

"Apesal sardin takde, makanan kucing ada pulak. Tak logik betei seven e jual makanan kucing. Mana ada orang yang terbangun dua tiga pagi lepas tu tiba tiba rasa, "eh teringin pulak nak beli makanan kucing tiba tiba", gua berdialog dalam dialog. Power kan?

"Sahur je la makan makanan kucing bang, kucing rileks je makan, takkan orang tak boleh", makwe seven e mula mempermainkan perasaan gua.

"Masalahnya, kucing kat rumah tu pun makan sardin", balas gua steady.

"Alaaa, pergilah sahur kat mekdi. Bukan jauh pun. Ajaklah mana mana makwe teman", kali ni makwe seven e mula menduga pula hati gua.

"Habis kerja pukul berapa?", soal gua eksaited. Dalam otak dah terbayang scene bersahur di mekdi dengan makwe seven e.

"Pukul 7 karang.", makwe seven e ketawa kecil.


Gua urut dada sambil keluar dari seven e. "Jadah apa sahur pukul 7!" 

Akhirnya pada pagi yang dingin itu, gua mengambil keputusan untuk bersahur hisap dunhill secara bersederhana di rumah.




P kejutkan S sahur : Fitrah dah bayar belum woi?!

7 carutan:

pehhh ingatkan dapat sahur dengan awek seven e..rupa-rupanya sedut dunhill jer..hazab tak!

 

Kahkah sahur dgn dunhill je la. Baru nak bayang sahur date dgn makwe seven e

 

aku syak makwe tu mesti buat muka sardin saat engko berlalu pergi .

 

kesian melepas pluang nak sahur dgn awek...:p

 

encek alep...lu rebel ngan gua ke pe ne??

 

"gua berdialog dalam dialog. Power kan?" (leplep, 2012)

p/s : we named this DIALOGCEPTION ;)

 

eh teringin plak nak beli makanan kucing tibe2 kat seven e..
...ade ea makanan kucing kat seven e. aku xpnah perasan pulok..