Rebah

Ramadhan kali ni datang macam biasa. Yang lainnya cuma tukang umum puasa dah ganti dengan orang lain. Seperti bulan puasa tahun-tahun yang lepas,bulan puasa tahun ini gua juga turut berpuasa. Ramadhan kali ni gua telah berjanji dengan makwe dan juga diri sendiri nak jadi orang sikit,jangan nak puaka sangat dah.

Sebenarnya gua rasa tak selesa tulis kat sini,takut ada orang salah anggap gua niat nak menunjuk tapi bulan puasa kali ni gua ingat gua nak CUBA sembahyang subuh berjemaah di surau. Lagipun surau tu bukannya jauh mana,turun lif jalan kaki dalam 20 langkah dah sampai.

Tadi time subuh di surau,gua duduk di saf ke tiga. Tapi masa baru nak sujud rakaat ke dua,pakcik depan gua dah rebah. Dia punya rebah bukan main-main punya rebah,kalau nak kasi markah tentang jatuhan dia tadi,gua akan kasi markah 8.5/10 tanpa berfikir panjang. Bila tengok dia rebah je,sembahyang gua auto tak khusyuk,dalam otak pikir nak pergi tolong ke atau nak teruskan sembahyang.

Bila gua tengok pakcik kiri kanan gua steady je sembahyang lagi gua pun jadi steady sama. Bila habis je sembahyang barulah semua berpusu tengok pakcik tu. Mana yang renjis air,renjis air,mana yang tukang gegarkan badan pakcik tu sibuk gegarkan badan pakcik tu,mana yang tepuk muka pakcik tu sambil sebut,"Man,bangun Man" pun turut sama-sama memeriahkan sesi menyedarkan pakcik tersebut.

Sebagai anak muda,gua berdiri bersama beberapa orang pakcik sedikit ke belakang. Gua pikir kalau dah sampai memaksa bantuan CPR diperlukan baru gua nak tampil ke depan. Pakcik-pakcik tepi gua dah sibuk buat teori sendiri. Ada yang kata penyebabnya kambing,ada yang kata penyebabnya Gout,ada pulak yang kata penyebabnya tidak bersahur. Tapi ada sorang pakcik ni kasi teori paling steady sekali.


"Man ni baru belajar berpuasa agaknya"





P ajak S pergi tarawikh : Jangan risau,semasa gua pulang ke rumah tadi,Pakcik Man telah kembali sedar dan dijangkakan akan pulih dengan segera. Gua harap semua dapat jaga kesihatan pada bulan Ramadhan ni dan selamat berpuasa dan menghabiskan moreh!

11 carutan:

hehe..bagusnye dye..puase,smbhyg jemaah SUBUH, siap tlg tgk org rebah lagi tu..hoho ;p

 

bagos jugak kalau kau bg CPR lelep.

 

teori pakcik last tu mmg sempoi !! gua agak dlu dye pon cmtu kot ..

Hahaha

 

hahaha...teori mantap..cayalah abang leplep...subuh jemaah kat surau...bangge la cik makwe..=)

 

teori pakcik man baru belaja pose adalah amat WIN.keh keh~~

*daging kambing lebih menyihatkan dari daging lembu~percayalah~keh keh~

 

pakcik tu tak mek ubt insulin.tu yg pitam tu

 

sempat pulak pak cik yg sorang tu melawak.

Alhamdulillah lu ade keinginan untuk berubah :)

 

cian pakcik man...dan2 sume tabah tunggu solat habis ek! hehe

 

lu pergi solat subuh kat surau?














































nak caya ke tanak ni ehh? :P