Kenduri

Kawan gua sejak tadika dah menikah. Nak tahu apa perasaan gua? Bangga dan down. Bangga sebab puaka macam dia pun dapat kahwin jugak akhirnya,down sebab puaka macam dia pun dapat kahwin.

Sabtu malam baru-baru ni,gua pergi tengok dia menikah. Niat dalam hati satu je,time dia tengah sebut "aku terima nikahnya...." gua nak sebut boo!! kuat-kuat. Tapi bila tiba saat tu gua cancelkan niat gua,takut tok kadi terajang tengkuk gua dan orang-orang kampung jadikan gua sebagai makanan malam diaorang.

Eh,time kawan gua menikah tu,ada tiga orang je pakai baju melayu full complete dengan sampin. Pengantin,sekor puaka dan gua. Makwe-makwe punya jeling manja malam tu memang dah tak larat gua nak handle,sampai kena passing ke orang lain..

Hari ahad kenduri belah perempuan. Kawan gua sejak tadika ni kahwin dengan kawan gua sejak form 1. Kecik betei dunia ni ye dak? Oleh sebab gua hero,gua datang kenduri dekat-dekat pukul 4,tak ramai dah makwe yang jeling manja sebab semua makwe dah balik pergi jomheboh,yang tinggal makcik-makcik je. Kena jeling manja dengan makcik memang perasaan macam neraka.

Tengahari tadi kenduri belah lelaki pulak. Gua awal-awal dah janji dengan makwe gua sejak lahir untuk pergi sama-sama. Baru romantik sikit. Tapi makwe gua sejak lahir kata pukul 2 baru boleh pergi sebab dia nak pergi rumah adik dia kejap.

Jam dah pukul 2 lebih,jangan kata muka,bayang makwe gua sejak lahir pun gua tak nampak. Gua dah mula resah kat rumah. Resah punya pasal gua text makwe gua sejak lahir.

"Kata nak pergi pukul 2,ni dah pukul 2 lebih dah"

Tak lama lepas tu,makwe gua sejak lahir call sambil pujuk-pujuk gua. OTW katanya. Tak sampai 15 minit makwe gua sejak lahir pun sampai. Nak cepat punya pasal,makwe gua sejak lahir ajak pergi naik motor je tapi awal-awal dia dah pesan kalau gua bawak laju kat selekoh,dia cubit.

Sampai je dewan tempat kenduri kawan gua sejak lahir tu,gua dengan makwe gua sejak lahir masuk dewan sambil berpimpin tangan. Makwe-makwe yang nampak pakat pergi duduk mencangkung ramai-ramai bawah pokok rambutan. Frust sangat agaknya.

Kat depan pintu masuk dewan,langkah gua terhenti bila makwe gua sejak lahir pergi bersembang pulak dengan mak pengantin. Mak pengantin ni mak kawan gua sejak tadika la tau. Selesai sesi sembang-sembang,gua dengan makwe gua sejak lahir pergi makan.

Siap je makan,ada 2-3 orang puaka datang lepak sekali kat meja. Mula-mula sembang pasal topik biasa kat kenduri kahwin macam pasal pelamin,pasal lauk kenduri,pasal orang yang bungkus lauk kenduri tapi last-last gua dah mula tak sedap hati.

"Tengok amir dah kahwin,najib bulan depan dah nak kahwin,shahrizal bulan 7 ni nak bertunang,dia entah bila. Kemain rileks je lagi.",kata makwe gua sejak lahir.

Sambil hulur kunci motor gua jawab perlahan,"Kalau mak nak balik dulu mak balik la,nanti shahrizal hantar orang balik".

"Oh ye,salam kaut tu mak tolong wakilkan sekali la untuk orang ye,orang takde duit pecah",kata gua sambil tersenyum. Makwe gua sejak lahir ketawa dan sebelum pergi sempat cubit gua dulu.



Lepas ni gua taknak ajak makwe gua sejak lahir pergi kenduri kahwin dah. Kena sekolah kat kenduri kahwin memang payah gua nak terima.

18 carutan:

keh3..

makwe sejak lahir makwe terbaik

 

pergi kenduri dengan mak, wow.



kalau nampak ada yang merenyih suka sambil lambai lambai, ha, aku lettuw.

 

heharap bila dah pergi byk kenduri, lepas ni terbukak hati lu nak kawen cepat.

kehkehkeh

 

kenduri aku nanti bawak duit byk sikit..

 

haha. tabik spring la kat makwe sejak lahir sbb leh sekolah kan awk. haha

 

kau tahu tak ..pening kepala aku asek repeat makwe sejak lahir kawan sejak lahir..

sipi lagik aku ingt aku pening minum todi

 

assalammualaikum leplep.

 

apa ni nak kena approve-approve pulak komen.

 

dah tiga komen ni, bila awak nak approve?

 

ok la. saya pegi dulu. assalammualaikum.

 

by the way, blog awak best, saye dah follow, follow la blog saye pulak. k, bye awak.

 

tak lama lagi laa tu....




amin.hahahaahah

 

soalan biasa bila pergi kenduri.. isk T_T

 

pandai...makwe sejak lahir...haha

 

al-jambz ni x reti nak series langsung