Seni Perkelahian

Dalam setiap benda ada seni yang tersendiri. Dari menulis entri,mengorat makwe sampailah kepada perkelahian. Jika terlibat dalam perkelahian perlu ada seni untuk mengelakkan kita dilabelkan lauk dan lubuk.

Pernah terlibat dengan perkelahian? Tak tahu apa perlu dilakukan jika lu orang tiba-tiba terpaksa berkelahi?Takpe,gua akan terangkan secara ringkas dan padu.Oh ye,mungkin gua hanya akan tumpukan pada skop bila lelaki-lelaki berkelahi saje sebab scene gaduh tarik-tarik rambut macam golongan makwe selalu buat ni gua tak berapa mahir sangat.

Dalam setiap benda,pasti akan ada kesalahan-kesalahan yang selalu orang buat tanpa sedar dan dalam perkelahian kesalahan paling besar sekali ialah salah memilih pihak lawan. Kalau lu tahu lu tak boleh makan lawan lu,jangan berlagak power melainkan lu ada menuntut ilmu kebal.

Pemakaian juga memainkan peranan penting. Jangan sesekali memakai kain pelikat ketika bertarung lebih-lebih lagi jika lu selalu menggunakan skill kaki.Kalau lu tak jatuh terlentang masa buat high kick,lu mungkin akan dibogelkan oleh pihak lawan.

Pakaian yang paling sesuai ketika berkelahi ialah singlet dan seluar jeans yang tidak terlalu ketat.Sebenarnya gua rasa boxer lagi sesuai dipakai ketika bergaduh tapi tak pernah lagi buat dek orang pakai boxer pergi berkelahi kat lorong..

Bergaduh dengan isteri dalam bilik mungkin boleh..

Pemilihan senjata juga penting,senjata yang panjang dan kukuh seperti besi paip dan spanar mungkin menjamin kepuasan ketika menghentak kepala musuh.Elakkan menggunakan senjata seperti pisau kerana pisau hanya untuk golongan mak memotong bawang.Lagipon tak brader langsung guna pisau berlawan dengan orang.

Keadaan cuaca memainkan peranan penting.Kalau hujan lebat,petir sambung menyambung duduk je dalam rumah diam-diam.Jangan nak berlagak hero filem hong kong sangat la pergi bertempur tengah hujan..Bongok tahu tak?

Skill bertempur yang paling asas ialah menggunakan tenaga yang paling kurang tapi mampu memberikan impak yang paling kuat.Gua selalu tengok kalau orang bergaduh mesti macam cilake,hayun tangan laju-laju macam enjin motorbot pastu tak dan 5 minit dah termengah-mengah.

Gunakan otak dalam berkelahi.Orang yang menggunakan kuasa otak biasanya akan memenangi perlawanan berbanding orang yang menggunakan kuasa badan.Kuat macam binatang pon tapi tak guna otak tak guna jugak ye dak?

Dalam minit-minit awal pertarungan,bertahan saja,lindungi muka dan badan lu orang dengan tangan.Bertahan tapi jangan sampai jatuh.Siapa jatuh dia kalah.Cari saat paling sesuai dan tampar kedua belah bahagian tepi kepala pihak lawan anda dengan kuat.Bukan pipi tapi tepi kepala,paling afdhal bahagian telinga.

Selain itu selang seli dengan pukulan curi dan tendangan ke arah kerandut zakar pihak lawan.Tapi tunggu pihak lawan leka atau kehabisan tenaga.Kalau dapat cedok perut sedas dua tu dah kira bonus.

Jika lu berjaya menang cepat-cepat lari dan pergi bertaubat.Jika kalah cepat-cepat bangun dan lari pergi dapatkan rawatan.

Tapi jangan mulakan perkelahian dalam situasi tertentu.

Jika lawan lu orang sampai sebuah bas ramainya dan lu cuma seorang,lari!
Jika lawan lu orang menggunakan senjata api,lari!
Jika lawan lu orang seorang pegawai polis,lari!
Jika lawan lu orang seorang pengamal santau,lari!
Jika lawan lu orang merupakan bakal ayah mertua lu orang,lari!

Percaya atau tidak,pengecut biasanya merupakan orang yang paling lama hidup.


Jadi jangan ingat melarikan diri itu tidak termasuk dalam skill perkelahian.Tapi gua nasihatkan kalau boleh,tak payah bergaduh la.Sakit-sakit badan je berkelahi ni,kalau lu orang superman ke hulk ke relevan jugak nak cari gaduh dengan orang.Banyak mana pon line lu orang,lu tetap akan mati.Kuat camne pon lu,kena gigit dengan aedes kena jugak denggi.



Jadi mulai sekarang bolehla mula buat lebih ramai jodoh dari musuh..






9 carutan:

aik.. harini xde p ceduk perut s??

 

takde faedah langsunglahh

 

tertanye2 kejap,brader leplep neh biase gadoh ke.?

 

bhahaha.. ayat last lu tak bole tahan la alep...

 

2nd! Ahahah.
Ala, lain kali pakai daun pisang dengan tempurung nak bergaduh.
Pastu bawa pistol air.

Alep!!! Mana cerpen untuk kontes "99 Hari Kisah Klasik Kita" nie...

Huhuhu

 

kesimpulan die lari je lah ea abah?dalam ape2 situasi pun mst lari??kahkahkah

 

cilake. jauh benar nak dpat second.

dem!