Hari Cinta

Hai!!!!

Sempena hari dan bulan yang indah ni,abang leplep akan bicara pasal cinta. Apa? Geli? Ok,pergi berambus sekarang sebelum abang leplep terajang. Abang leplep benci tau siapa yang tak serius baca entri abang leplep kali ni..

Cinta..hmmm..Cinta sebenarnya lagi kompleks dari benda yang paling kompleks dalam dunia ni. Benda apa paling kompleks dalam dunia tu lu orang pandai-pandai la tengok national geographic. Takkanlah semua abang leplep nak ajar ye dak?

Cinta ialah benda yang tak perlu diajar,semua orang pandai bercinta sebenarnya. Mungkin kadang-kadang masa yang salah,orang yang salah atau keadaan yang salah sampai membuatkan orang rasa yang dia tak pandai bercinta. Percaya pada abang leplep,bila orang yang sesuai datang lu akan jadi lagi power dari romeo,lagi steady dari majnun dan lagi true dari shah jehan.. 

Cinta mesti datang dengan dugaan,dengan cabaran,dengan ujian dan kadang kala dengan segerombolan penjahat. Cinta yang paling power ialah cinta yang paling steady. Steady ni penting dalam bercinta,kalau lu tak steady lu mudah gelabah,jeles,takut,keliru tak tentu pasal.

Paling susah dalam percintaan ialah bila ia datang dengan pilihan. Kadang-kadang bila disertakan dengan banyak pilihan ni la yang buat kita kalah atau mengaku kalah. Pilihan antara pakwe dengan study,pilihan antara makwe dengan makwe lain,pilihan antara family dengan pakwe dan bermacam-macam pilihan lagi.

Setiap orang ada cara tersendiri dalam bercinta. Lain orang lain permainannya,asalkan cara lu orang tu betul dan mampu pertahankan cinta lu orang abang leplep takkan pertikaikan..Tapi jangan yakin sangat,jangan yakin sangat ye semua.Selagi saksi tak cakap sah,lu belum kompem diisytiharkan menang..

Kalau nak cakap pasal cinta,abang leplep perlukan lebih dari seribu entri,lebih dari seribu bulan,lebih dari seribu perasaan,lebih dari seribu lautan,lebih dari seribu kenangan untuk menggambarkan apa itu cinta. Punyalah susah nak mendefinisikan cinta ni sebenarnya tapi demi lu orang,abang leplep akan terangkan dengan definisi paling mudah.

Cinta ni macam soalan objektif,ada jawapan salah,hampir betul,betul dan paling betul. Tak semua orang dapat jawapan paling betul dengan sekali cubaan. Ada orang yang jawap salah tiap-tiap kali dan terus givap. Ada yang jawap salah tapi terus melawan dan akhirnya dapat jawapan yang paling betul. Ada orang yang jawap hampir betul dan belajar dari kesilapan itu.

Ok,abang leplep pon dah tak faham sangat dah dengan definisi abang leplep kasi tu. Faking betei tapi lu orang buat-buat paham jelah..kecik pulak hati abang leplep ni nanti..

Minggu depan merupakan Vday.Secara ikhlasnya,abang leplep rasa Vday ni memperlekehkan rasa cinta itu sendiri.Perlu ke satu hari untuk memperingati pasangan sedangkan kita perlu setiap hari untuk salurkan perasaan kita. Kamon la,jangan nak Vday Vday sangat..Abang leplep tampor sorang-sorang nanti.

Cinta perlu diraikan setiap hari dan bukannya pada hari-hari tertentu sahaja.Jika hari ini hari cinta,esok juga hari cinta. Jika hari ini lu bahagia,belum tentu esok kan jadi sama. Jadi bercintalah selagi boleh.



P tulis nama S atas batu : Kepada makwe-makwe,Selamat hari cinta sayang abang leplep ucapkan..hikhik..



12 carutan:

rase macam berada di awang-awangan bila bace pakwe punye "P tulis nama S atas batu tu". hakhakhak

 

haha...peace kat abg leplep...terharu dengan nasihat yg penuh syahdu tuhh

 

abg leplep memang true punya cinta. kalau gua pompuan, dah lama gua fall in love dgn lu

 

bila abang puaka jadi abang leplep..



aku rasa nak bacakan yassin tuk ko bro, boleh?


geli sial~

hahahahaha

 

anisa,tak elok kabor gitu..kecik hati love nanti..

hellicopter,kahkahkah..gua tak pernah berniat nak hanjeng lu..

zurina,sekali zurina suka seribu kali abang leplep pon suka tau..

 

cik 18,abang leplep harap cik 18 dapat gunakan ilmu yang abang leplep ajar pada jalan yang lurus..

berto,yes,susah nak cari pencinta mcm abang leplep dah kat dunia ni..

patam,faking..nak kena terajang??

lee zha,kalau untuk kesejahteraan abang leplep apa salahnya..kehkehkeh..

 

mntk izin nk share.. 'peace'