30 hari mengenal cinta

dah hampir sebulan gua datang ke kl dan hampir sebulan jugak hidup gua bizi dengan macam-macam benda.tentang kerja,tentang perasaan dan tentang memenuhi jemputan perkahwinan.

kalau diikutkan gua memang tak berminat sangat pergi kenduri kahwin ni sebab selalunya kenduri kahwin gila cliche..datang salam-salam,makan-makan,ngumpat-ngumpat pastu balik.takde apa yang rare pon pasal kenduri kahwin ni..cuba kalau ada maskot,meriah jugak ye dak?

tapi memandangkan bulan ini ramai puaka-puaka yang kahwin tu rapat dengan gua maka terpaksa gua penuhi juga semua jemputan..oleh sebab itu hampir sebulan juga gua ke merata-rata tempat..kl-muar-melaka-kl-alor star-baling-jeli-besut-kuala berang-kuantan-kl...bizi kannn???

tapi sabtu baru-baru ni,persepsi gua terhadap majlis perkahwinan dah mula berubah..rupanya kenduri kahwin ni memang tak seronok kalau pergi sorang-sorang je.kalau pergi berdua lain cerita.

nak-nak pulak orang yang datang bersama dengan kita tu jenis orang yang kita idamkan untuk tua bersama-sama,untuk gaduh tentang hal yang remeh-temeh,untuk lihat anak-anak jadi puaka atau berguna dan untuk kenal apa itu bahagia..cilake,ni apesal ayat gua tibe-tibe jadi camni ni..kehkehkeh..

tapi orang-orang tua kata tak elok simpan impian tinggi-tinggi ni,nanti entah kemana-mana impian tu pergi..jadi bersandarkan kata orang-orang tua ni,gua tak nak aim tinggi sangat..gua cuma harap satu je,30 hari yang ada sekarang boleh bertahan hingga 5 tahun..sebab gua rasa kalau gua mampu kekalkan sampai 5 tahun,takde apa yang gua perlu risaukan dah kecuali ajal..



kamon 4 tahun 11 bulan!



p cubit pipi s : ok,gua dah redi menerima kutukan..tapi siapalah gua untuk menahan perasaan..hikhik..




17 carutan:

p ramai-ramai boleh wat "gege"..hehe gege tuh lau nak taw tanya la orng kelantan

 

cool shial!

goodluck for another 4years and 11 months.

 

cool shial!

goodluck for another 4years and 11 months.

 

gila cun awek lu..dia ada adik x? kot2 adik dia lg cun..yg nyata, adik perempuan ea..haha

 

Amboi kalau ye pun kumpul dulu duit gaji jadi polisi tu. nanti naik pangkat dah beli kereta boleh la tanggung anak daghe oghang.

 

awwww.... bleh gua ajak awek lu berjimba2 ngn gua bg lu jeles...muahahaha

 

kah kah kah..gile brader lu ni..

 

Setuju dengan Hiro, awek anda nampak cun...
(^^,)

 

ouh, lu lupa 1 benda lg yg cliche..
soklan yang ramai tanye,

bila turn lu ?

 

baru beberapa ketika gua tak jenguk blog dah jadi gini lu ye puaka, kemain cintan lagi

 

gua nak lu kawin nanti ada maskot. baru laa rare kan?

lu memang pandai buat entry gatal gatal

 

babi! mula2 gua rasa nak kutuk..tp iyalah, utk org muda2 belia remaja mungkin lu punya cerita tak ada apa..tp pada gua cerita lu ni sgt deep! so gua tak kutuk, tp gua puji..keh keh keh

 

stay single la alep..total freedom, gua takut lu nyesal nanti..hehe

 

ada juga nafsu untuk membiak dan berhabitat

 

gua kenal dua objek tersebut. kbai.

 

lu kan puaka berhati taman kahkah