potong

bila tiba je cuti sekolah,ada satu benda yang budak-budak lelaki cukup takutkan..sesi pemotongan beramai-ramai..mana yang cekal hati tahun ni dah dapat title true lelaki,mana yang goyang pulak terpaksalah tunggu lagi setahun takpun sampai dieorang dapat terima kenyataan yang by hook or by crook potong tetap potong..

gua berkhatan time darjah 4..entah darjah 3 nak masuk darjah 4 ke darjah 4 nak masuk darjah 5 gua dah lupa..yang gua ingat darjah 4 je..tapi masa tu dah cukup champion kalau darjah 4 dah bersunat,yelaa kawan-kawan lain sibuk lagi main baling selipar,kite pulak dah mula berfikiran matang dan merancang masa depan..

kat sekolah,makwe jeling lain macam..makwe memang suka lelaki yang muda-muda lagi dah potong ni,jantan katanya..lagipon semua orang tau siapa yang dah masuk jawi baru boleh kahwin,time tu kalau start cari nama anak pon takde sape nak bangkang..

bila ustaz tanya dalam kelas siapa yang dah berkhatan,cepat-cepat angkat tangan sambil buat muka angkuh..kalau nak diikutkan pose angkat tangan tu lagi riak dari pose angkat tali pinggang wrestling..mana budak-budak lelaki yang belum potong tu menunduk malu,mana makwe-makwe yang tengok tu cepat-cepat hulur buku suruh tulis biodata..

pada tahun ini,adik bongsu gua turut terlibat sama dalam sesi pemotongan..nak kasi spirit punya pasal,terpaksa gua balik ke kuantan sekejap.makwe juga terpaksa ditinggalkan demi misi ini tapi apalah kiranya sehari dua ditinggal-tinggalkan asal dapat tinggal bersama sampai bila-bila nanti ye dak?

time sampai ke klinik,adik gua dah mula berpeluh-peluh.tadi kat rumah lain macam dia punya eksyen,siap main libas-libas kain pelikat lagi,tapi sampai kat klinik dah mula muka pucat lesi..nampak sangat kegagahan seorang abang memang tak dapat diwarisi.

atas ikatan kekeluargaan yang kukuh,gua dekati adik gua dengan muka matang."jangan takut sangat,nak jadi lelaki kena steady.kalau nak bersunat pon takut camne nak ngorat makwe nanti",kata gua sambil mengusap-usap belakang adik gua..

"sakit tak?",soal adik gua dengan mengharap gua akan memberikan jawapan yang mampu meredakan hatinya.."tak sakit pon,macam kena gigit dinasour je",jawab gua jujur.



adik gua senyum pahit..

13 carutan:

"jangan takut sangat,nak jadi lelaki kena steady.kalau nak bersunat pon takut camne nak nak ngorat makwe nanti"

ahahaa~
suke tips neh..!!

:))

 

abg mcm lu, gua rasa da patot pupus! pesen tak membantu betul!




cepaaat balik! grr!

 

patut lama nak siap..karangan darjah 4..standard tu je gua mampu bagi..kah2

 

wow...tia suro cepat balik ea...perghh...nie sume cerita simpan sendiri ea..suda lah..menci2..

abah tak payah cakap kat adik tuh lg bagus..ckp pun xde gune..menipu je..lain kalu ckp sakit nak mampus ok..ghee

 

tapi apalah kiranya sehari dua ditinggal-tinggalkan asal dapat tinggal bersama sampai bila-bila nanti ye dak?

ayat ni deep gila bagi aku..

 

haha..potong.jangan tak potong..potong!

 

potong..jangan tak potong..tak sakit pon..cam gigit semua je..haha

 

hahaha..nice..betul2, kalau x potong x jantan..hak3x.. =)

 

i loled

gyahahahahahahahaha

 

gua ingat time abang2 adik2 gua sunat, gua lah nurse kehormat...kat tangan dah ready tempurung kelapa..dengar bunyi mengerang sket, otomatik tempurung kat tgn gua ketuk lutut diorang..nak mandi pun gua tolong, tutup ngan botol milo je..haha.,suka suka suka!

 

ahhh..pandai lu tipu adik lu...padahal lu sendiri pun belum potong lagi...kah kah kah!

 

bukan ke dulu korang berdua selalu basah.. basah sama je apa ada hal