lampu aladdin

"If,kalau tibe-tibe lu jumpa lampu aladdin,lu nak mintak hajat ape?",tanya seorang puaka yang berlainan jantina pada gua suatu waktu dahulu..

"Lu percaya tak kalau gua kata gua nak mintak gua bahagia tak kisahla apa pon keadaan gua?",kata gua sambil merenung tepat ke arah matanya,nak kasi nampak ayat gua tu macam ada jiwa..

"Yes,gua percaya tapi kenapa bahagia?kenapa tak mintak jadi kaya je,bahagia jugak",jawab puaka tersebut sambil mengalihkan pandangan matanya.

"Sebenarnya jadi kaya ni tak bahagia,gua kenal ramai orang kaya tapi tak pernah gua jumpa sorang yang betul-betul bahagia..hari-hari stress fikir camne nak tambah duit,hari-hari stress fikir hal business,dieorang mungkin kaya lahiriah tapi gua tak syak dieorang kaya batiniah",kata gua berfalsafah.

"Mintak la jadi femes kalau camtu?jadi femes kan macam bahagia?",tanya puaka tersebut sambil menghirup milo panas.

"Tak bahagia jugak jadi femes ni.apa lu ingat bahagia ke hari-hari fikir camne nak maintain femes..pergi mane-mane orang kenal,takde privacy langsung..satu tahun dua tahun mungkin ok.tapi kalau bertahun-tahun akan sampai satu masa dieorang akan fedap jugak jadi femes",jawab gua sambil menjeling makwe meja sebelah.

"Ingat apa yang gua nak cakap ni..lu mintak jadi kaya,bila-bila masa lu boleh jatuh muflis..lu mintak jadi femes,bila-bila masa ade orang akan sabotaj lu sampai semua orang akan lupakan lu.lu mintak jadi cantik ke kacak ke benda tu tak kan kekal lama.buatnya hari ni lu mintak jadi cantik pastu esok ada orang curah asid kat muka lu,nak buat camne?ingat hari-hari ke boleh jumpa jin aladdin?tapi kalau lu mintak jadi bahagia,takde sorang pon boleh rampas kebahagiaan lu..lu miskin la camne pon,buruk camne pon lu tetap akan steady..sebab ape?sebab lu dah memang-memang bahagia",tambah gua lagi bersemangat..

Ayat yang gua kasi tadi buat puaka di sebelah gua terdiam tiba-tiba.gua pon turut terdiam sama.tapi gua tahu apa yang puaka tersebut sedang fikirkan kompem sama dengan apa yang berada di kotak pemikiran gua..kat mana nak dapat menatang lampu aladdin tu?

14 carutan:

Alah setakat keluar dating minum milo panas sembang pasal aladin apa jadah tu mana nak romantik!

 

lu msk hospital bahagia je la,
conpem bahagia

 

aicececeh. bahagia nmpk aok skg ni.

 

salam
mintak berkenalan dengan puaka itu boleh kah

 

npe auk tak mintak suruh malaysia main sedap main bola..apa daaa..keh2




p/s: lama juge kita terputus konektion ye.

 

kalau bahagia je tak mencabar laa hidop ye dak ?


;)

 

cilakak, tau pulak puaka ni nak bahagia

 

gwa ade je jual
3 sploh 3 sploh
mari2 rapat2...

gyahahahahahhha~

 

gua tetap nak kaya kalau gua jumpa lampu aladdin tu. lain lain belakang kira. kalau dah kaya, senang sikit nak bergerak mana-mana, execute apa apa plan.

 

kalau gua la kan..gua nak mintak jangan bagi gua buasir lagi..enough!

 

tapikan...gwa pown tetap nk cakap..
idop bukan cm dalam tales story...

bahagia selama-lamanya...