nombor giliran

gua pandang sebak bil letrik di tangan.bukan sikit-sikit jumlahnya kalau dah nak masuk 3 bulan tak bayar.kalau gua jumpa puaka yang punya angkara sampai bil letrik jadi camni memang saja-saja makan pelempang gua..

lambat je sehari bayar,TNB dah nak potong letrik.bab potong-memotong ni gua syak TNB memang ambil serius..tak pernah lagi gua dengar dieorang hantar surat amaran pemotongan sebab nak acah-acah je..

nasib baik gua sempat dapat surat tu sebelum tarikh akhir pembayaran..tu pun entah angin mana yang datang tiba-tiba buat gua rasa nak jenguk rumah sewa.

gua hidupkan enjin kereta.dalam kereta takde pikir lain,pikir pasal nak bayar bil letrik je.soal makwe dan benda lain terpaksa tolak tepi dulu buat seketika.

masuk bangunan TNB,terus gua ke arah mesin nombor giliran.tekan A untuk pembayaran.tekan B untuk pendaftaran,penukaran pemilik.tekan C untuk OKU dan warga emas.gua tekan A dengan lincah dan bersahaja.dua kali.

gua tau tak ramai orang ambil no giliran sampai dua.tapi gua tak salahkan dieorang.benda-benda genius macam ni memang susah nak pikir.sejak gua berkecimpung dalam arena yang memerlukan gua mengambil no giliran,memang sengaja gua ambil dua nombor sekaligus.

kenapa?pertama,buatnya gua tiba-tiba nak ke tandas dan giliran gua makin dekat,gua tak payah risau sebab gua dah ada spare no giliran yang lain.bernas kan idea gua?

kedua,gua boleh memilih nak ke kaunter yang mana satu.buatnya no 12,makwe kaunter 1 yang panggil,no 13 pulak makwe kaunter 2 yang panggil,jadi gua boleh buat pilihan nak berurusan dengan makwe mana satu. selalunya gua pilih makwe kaunter yang lebih elok dari segi paras rupa.baru nak berurusan pon tak rasa stress sangat ye dak?

ketiga,gua boleh menabur jasa dengan cara ni.kalau gua tertengok mana-mana pakcik ke makcik ke yang no giliran dieorang lambat lagi,apalah kiranya kalau gua berikan no giliran gua yang lagi satu tu kan.tapi jarang gua kasi kat orang tua,kasi kat makwe jugak yang gua pilih.muka makwe dengan muka orang tua dah kompem-kompem la muka makwe lagi luhur dan kesian.

gua lihat nombor di tangan dengan teliti,satu nombor 1787,satu lagi nombor 1788.bila gua buat congakan secara ringkas,lebih kurang dalam 20 orang lagi sebelum sampai giliran gua.gua melangkah ke kerusi dan duduk dengan menyilangkan kaki tanda gua bukan orang kebanyakan.

sambil itu gua menonton televisyen dan mencarut beberapa kali.apa cilake nak bagi orang tengok tivi tapi suara tak dengar langsung.kalau cerita mr bean takpela jugak sebab tak banyak dialog.tiba-tiba gua terpandang seorang makwe di sebelah.

jenis makwe yang muka pesen-pesen kebaratan ni memang boleh buat jiwa berdebar.kalau tak ingat cik pelangi memang dah lama gua goda terang-terangan.tapi hati gua jadi sayu bila melihat no giliran yang sedang dipegang makwe tersebut.nombor 1803,lambat lagi.

gua dekati makwe tersebut sambil tersenyum."ambillah nombor ni,nombor tu lama lagi",kata gua dengan tenang."awak?",makwe itu bertanya separuh girang."takpe,ada satu lagi ni",jawab gua sambil menunjukkan no giliran di tangan.

"terima kasih ye",ucap makwe tersebut dengan manis.gua mengangguk perlahan.bila gua lihat no di skrin,lagi 4 orang sampailah giliran gua.sempat lagi untuk hisap rokok ni.

gua menuju ke kawasan untuk merokok yang disediakan di luar.sambil menghisap rokok,gua menyanyi-nyanyi kecil.bila terdengar no gua dipanggil,gua masuk semula ke dalam.sambil berjalan,gua masukkan tangan ke dalam poket seluar untuk mengambil no giliran gua.

belum sampai separuh jalan ke kaunter,langkah gua terhenti.puas gua raba poket seluar depan dan belakang,satu kertas no giliran pon takde.harapan gua punah bila no gua sudah berhenti dipanggil.

makwe yang gua berikan no giliran tadi sudah selesai urusannya.sambil melangkah keluar beliau memberikan lambaian mesra.gua membalas tak bermaya  sambil mendekati mesin no giliran sekali lagi.

gua menekan A dengan tenang.



1826

27 carutan:

hamekkaw bahagian
gyahahahahahhaahha~

lu kena pwnd dengan awek meyh~

gler xkewl~
haha~

 

sejak bila puaka ni jujur dalam setiap perengan yang dibuat....gua setuju lu punya n3 kali ni..gua pun tersangkut muka yang elok rupa parasnya dari pada pau 10 hari

 

kahkah~
len kali nombor tuh tampal kat dahi! adoi!

 

lu sedar tak?

lain kali tekan tiga kali.

dua lu pegang, bagi tujuan tujuan lu tadi.

satu lagi. lu simpan dalam poket pilihan lu. so, takdelah kes gini jadik.

bak kata orang tua, sediakan payung sebelum hujan.

hehe.

 

apa kata lain kali lu nyamar jadi awek plak,
agak2 ada x org kesian bg no giliran awal.
haha

 

lain kLI dok kat kerusi diam2..nombor pegg kuat2..mcm bdk3 btl la..

 

hahahaha!sengal lah abah!!!!!!!

 

hahahahaha.. serius bongok lu lep. kehkehkeh xD


lu taw npe lu jadik mcm tu??





gua syak sbb cik pelangi dh kasi jampi jampi sikit, kalau lu dekati makwe lain, secara automatis lu fail. hihi

 

hahahhaa.. tu lah lu. gua bantai gelak bertubi2

 

loh...kan lu ingat no lu? pergi je la!...lagi satu, x ambik ke no tepon? sanggup lagi isi masa isap rokok dari mengayat awek.

 

nak kesian pon ye

nak ckp 'padan muka' pon ye

 

kahkahkahkahkah

kahkahkahkahkah

 

nak like komen cik farahh yg suka makan fries tu bole dok?

 

macam hiro cakap. orang sekarang bayar online je. tak main ah amik amik number ni.

padan muka.

 

ala boleh je gi kaunter xde no..bru la brade2..ye dak?

 

online aje... pejam mata pn boleh bayar

 

pk jugak cne na pejam mate smbil bayar

 

ntahnye. apasal lu talak bayar oneline? every internet addict in the world knows dat.

by the way, hai ensem. lama x jumpe.

 

ai datang sini vacuum sini

berhabuk dah ni yu

 

hahah, totally classic! =p

mcm tu mcm petanda jangan tergoda dgn kecantikan duniawi.. hi hi

but am sure, pahala tu..tlg org InsyaAllah:)

 

lelaki kan? nak uat cmner? pompuan cun gak yg dipilih. last2, pdn muka lu. hahahahahha