dalam banyak-banyak hari,tak pernah gua taip entri banyak macam hari ni - ( 2 )

gua rasa bersyukur atas satu perkara.gua tak pernah rasa rabak bila bertembung dengan ex-ex gua.rasa rabak tu tak muncul sebab gua selalunya ketawa dalam situasi tersebut..

dua tiga bulan lepas,gua teserempak salah seorang ex gua dengan bf dia.time tu gua tengah mencangkung minum air soya sambil tunggu sorang puaka beratur beli mee sup kedah.

"cepatlah nak beli apa lagi?dah lambat ni",kata encik bf kepada ex gua..

"sabarlah,baru je sampai..banyak benda tak beli lagi",jawab ex gua kepada bf barunya.gua dah mula senyum nipis.naseb baik dieorang tak perasan lagi kewujudan gua..

"cepat sket camtu,nanti mak abang bising balik lambat..dah la dah lama keluar",kata encik bf lagi kerisauan.

"lama apanya,tadi keluar pukul 8,ni pukul 9 pon belum lagi",jawab ex gua sambil memuncungkan mulutnya..

secara spontan,terus gua ketawa berdekah-dekah.walaupon gua anak mak,tak pernah lagi gua risau mak marah balik lambat..tak sampai sejam pulak tu..kah kah kah..

baru-baru ini,gua bertembung pulak dengan seorang lagi ex gua.beliau yang dulunya bertubuh persis seorang model kini lebih sesuai memegang watak seorang makcik gemuk yang saiko..

entah mana hilang ayunya ketika bersama gua dulu tapi yang pasti kalau dia masih bersama gua,gua akan pastikan dia tak kan jadi camtu.kalau jadi jugak gua akan paksa beliau masuk the biggest loser asia.. serius gua paksa..kah kah kah..

dan semalam,gua teserempak lagi dengan seorang ex gua.kali ni di parking hypermarket Giants.tapi kali ni gua tak ketawa.menaiki motosikal bersama suami dan dua orang anak di tengah hujan renyai sambil memegang plastik barang agak azab pada pandangan gua.gua rasa simpati.dan gua yakin simpati gua itu ikhlas.



kalaulah dia mampu bersabar...

21 carutan:

ni wa nak tanya...
lu anak raja ka?
sebab diorg semua macam dah kena tulah dengan lu.
kahkahkah

 

lep. ni kalau asyik jumpa ex-ex ni... makna jodoh kau nak dekat dah ni... hahahaha...

 

tak sia sia la gamaknya aku marathon tiga entri kau. ex last kau tu gigih. aku harap kau rasa rugi sekarang sebab putus dengan dia.

 

amboi....mmg hari bertemu ex ke abah...tak baek tau ckp die mak cik sako..gyahaha!!

 

kalau ex-ex lu tak tglkn lu,lu takkan jumpe cik pelangi.

 

apesal gua tak penah jmpe ex ex gua neh?
nk jugak gua tnjok gua da bhgia tanpa dorang! grr~

 

tipuuuu. banyak sangat ex kan?

kah kah kah

 

yg last skali amat trgik, klu aku, mesti ketawa berdekah2

 

konon hot la abam leplep ni ye, cilakewww taww

 

kita orang lelaki makin lama makin mahal jangan la bro risau

 

semua ex lu orang kuantan. tak international langsung.

 

ishhh punya byk ex ex ex....
*smbil geleng pala...

 

eh kene bace dr 1st ke.. sori nga study chem ase cm senak plak na msk byk2~

ohoo dtg xekhlas.. xpe2..

biar daku mbawa diri.. chiow~