putus cinta?

pernah putus cinta?kalau pernah bagus..lu orang sesuai baca entri gua kali ni..


gua tertanya-tanya macam mana sakitnya lu orang putus cinta.jangan tanya gua sebab gua dah kompem-kompem pernah putus cinta dan kompem-kompem tahu camne sakitnya putus cinta..gua putus cinta macam makan nasi.gua cuma nak tau camne orang lain rasa?

ada rasa macam nak guling-guling tahan perasaan?ada rasa macam hidup lu orang dah kiamat?ada rasa macam lu orang gila-gila kumpul duit nak beli satria neo tapi bila dah cukup duit lu orang baru tahu satria neo ada dua pintu je?ada rasa macam nak hisap rokok punya gila tapi satu sen pon takde?

sekarang gua nak tanya apa kesan putus cinta pada lu orang?terus fedap dengan cinta?terus anggap semua lelaki or perempuan celaka macam ex lu?terus anggap nyawa lu yang tuhan bagi dah tak bernilai?terus fobia tengok kancil kaler biru ke,lalu simpang yang ada pokok mangga ke,makan nasi lauk sambal sotong ke?ade ade ade?

rileks la..cinta itu pinjam-pinjaman.lu orang patut bertuah kalau pernah putus cinta sebab tak semua orang mampu putus cinta.kalau lu baru putus cinta buat kali pertama dan terus tutup hati lu orang,camne lu nak dapat peluang putus cinta lagi.

gua tak salahkan kalau lu orang nak rabak..nak rabak pun rabak la tapi agak-agak boleh..ni sampai 3-4 tahun pon rabak lagi celaka apenye ye dak?"not everyone heal as fast as you logan".yup,gua tau kita semua bukan wolverine tapi boleh kan kalau kita buat-buat kental macam wolverine..

rabak tu pon satu anugerah..time kita rabak la kita akan mampu berfikir dengan tenang.otak kita akan automatik kaji apa salah dan silap kita.hati kita akan mula buang benda-benda yang tak sepatutnya ada.

mana-mana yang tak berjaya melalui tempoh rabak ni akan terjun dari bangunan,terjun dari keretapi,terjun dari jambatan,terjun dari air terjun dan bermacam-macam gaya terjunan lagi.gua macam boleh tau apa yang spesies ni fikir..

lu orang ingat kalau lu orang makan ubat nyamuk,telan ubat gegat ni ex lu akan simpati dan balik semula pada lu kan?tak pun lu anggap kalau lu buat camtu lu akan berjaya hukum ex lu dengan buat dia bersalah sampai mati..

percaya cakap gua,paling kuat pon dia akan rasa bersalah dalam setahun je.tapi agak-agak camne perasaan family lu yang lu takde niat pon nak hukum diaorang?agak-agak ada tak dieorang bersedih dalam setahun je?


kacak macam mana pon lu,bidadari macam mana pon rupa lu,kaya macam mana pon poket lu,murni macam mana pon hati lu,lambat-laun setiap orang akan putus cinta.cuma bezanya sama ada ajal atau benda-benda keduniaan je yang akan buat lu putus cinta.

kepada mana-mana puaka yang masih stalk lagi ex dieorang,cukup-cukuplah,yang masih rabak tak tentu hala,sudah-sudahlah,yang terus tutup pintu hati,bukak-bukaklah,yang terus salahkan semua benda,agak-agaklah..

jangan buat ex lu mcm hanging spirit.lu yang buat dia menghantui lu..lu yang buat dia tak nak pergi tinggalkan lu.lu yang buat dia terperangkap dalam diri lu sampai bila-bila..bebaskan jelah dieorang.gua selalu anggap ex macam saka.senang nak dapat,susah nak buang,bahaya kalau simpan.

jadi,bersedialah untuk putus cinta dan bersedialah untuk jatuh cinta lagi sebab kita tak kan pernah tahu apa akan jadi esok hari.



p buat blog sebab nak rage kat s : hai cik pelangi!kehkehkeh..

27 carutan:

gua nk jd fes yg komen. tp, gua bace tjuk pon gua dah rase ckop celaka. caisss.

 

aku penah rasa.. tp aku bkn frust sbb ptus. frust sbb die tipu jek.. mmg sakit ati sgt2 smpi nk dgr name pon menyampah jek. tp frust aku tak lame mne pon.. seminggu jek..hahah.. seminggu lps tu, aku knl dgn org lain, family yg atur. sebln lps tu kitorg declare. Alhamdulillah, weekend ni family die dtg merisik. kalau pjg umo & jodoh, thn dpn kitorg kawen.

kesimpulannya, memang kadang2 Allah temukan kita dengan orang yang salah sebab Dia nak bagi kite yang terbaik lepas tu. semua tu pengalaman buat kite. tepulang pada kite, macam mana nak hadapi nye.

*sori..da tekomen cam buat entry plk.. hehehh*

 

masalah gua kt sini ye brader love ye, gua kena stalk dgn gf ex gua. apekes ? gua rse nak lempang dye laju2! grrrrrh~

 

kan?? macam kesian kan org yg tak reti2 nak bangun ni? kan??

tapi putus cinta mmg rasa cam bangang kan? makan byk2 pon jadi makin kurus kan??

fobia tgk kelisa apa barang kan?? takut nak g dating lagi pon apa kes kan??

errmmm... ko ke cik pelangi yg kena stalk ni??

 

weyy weyy, hahaha. gaya penulisan lu makin lama makin memberangsangkan. haha. adakah ini kesan dari pembukaan hati lu lepas putus cinta?? kahkah!


satu je komen gua pasal putus cinta ni.. jgn sesekali jadikan ex lu org sebagai bff or even kawan, sebab itu adalah mustahil.

dan gua fak org yg berkawan dgn ex diorang! haha

 

hi. gua bukan predator, gua wolverine.

nanti include dalam header tau. hikhik.

 

wa pn nk komen gak..tp wa rase wa nk carut jugak..CHOI!

mase putus cinta tu fes wa rase wa nk sepak / lempang lelaju jek ex wa tu.. kot tk reti bahase tkde mulut..putus dlm SMS jek..kuang ajar tul..hahaha..

wa nk up entri la sal ni..kohkohkoh..

http://misznorul.blogspot.com

 

ekekeke..
cik pelangi..





encik tunggul..?

 

wiwiiitt....entry nie untuk sape abah?hahaha

gedik r abah...mcm haram jek...

tibe2 nak up ex pehal...jeng..jeng..hahaha

ok komen wa...erk..mcm dah byk komen jek..nak komen gak lagi...

hehehe..ex mcm saka ea abah....perghh...betei2 berhantu lah abah nie...hahha!puaka besar...

 

pe bnde cinta-cinta ni?geli betei wa baca.

 

putus cinta tu macam makan nasik... jika nasik di makan secara gelojoh ia hanya rasa tawar..
tapi jika di kunyah perlahan ia akan manis sebab air liur ada lektosa yang menukar kanji jadi manis

 

gwa fobia wira warna merah.
gyahahahah~

 

ni lu ni sebenarnya marah diri sendiri ke ape benda ni

putus cinta seminggu dahlah

jgn la rabak lama sgt

tp gwa suka balas dendam

eh?

hahaha

 

aku dah imun sesangat ngan putus2 cinta nih....sampai dah tak kesah apa tu kecewa..tak penah lak nak serik pon...

 

entri nak jiwang..haaaaaaaaa

 

frust dulu xpa ..adat la tue kan..hihihi

y gua taw gua tgkp leleh sama tunang gua..hahaa

 

semenjak ada orang sanggup nak kat dia bukan maen aktif lagi tau cerita pasal cinta.

 

kalo org share link ja blh?
^^

http://aduka5.blogspot.com/2010/09/putus-cinta.html

 

kalo org share link ja blh?
^^

http://aduka5.blogspot.com/2010/09/putus-cinta.html

 

brader..
wa dh up en3 utk soalan lu ni..
en3 wa no100..
mekaseh

http://misznorul.blogspot.com

 

makin proaktif wt entry pasal cinta ea... :P

 

putus cinta? rasanya ex aku yang rajin stalk aku..sebab hari-hari dia view blog aku!

 

Lepas da putus cinta 3 kali, sha da malas nak serius bercinta.. cinta relaks2 suda maaa.. xDDD