puaka,intan dan terawikh.

5 ramadhan

lepas je buka puasa,gua terus lepak kat pangkin depan rumah.tangan kiri pegang rokok,tangan kanan pulak pegang tebu..tebu dan nikotin berlumba-lumba masuk ke kerongkong.tak lama lepas tu,sorang puaka datang.puaka ni baru balik belajar dari US tapi bab pengetahuan gua syak budak tadika pon boleh fight dengan dia lagi..tak menunjukkan langsung jauh berjalan tu luas pengetahuan.

nasib baik la dia pandai lagi cakap bahasa melayu,kot dia ngada-ngada speaking omputih dengan gua tak ke naya gua nak selak kamus sambil cakap..topik kitaorang malam tu ialah bagaimana makwe US boleh kelihatan lebih menarik dalam streaming video berbanding makwe melayu..kira berilmiah jugak la topik kitaorang..

sedang kitaorang rancak berbual,dari jauh gua lihat seorang makwe bernama intan sedang berjalan bersama adik-adiknya.jika dilihat dari pemakaian sudah jelas la yang mereka mahu ke surau.cepat-cepat gua tutup lutut gua dengan tapak tangan..rokok dah lama habis dan tebu pulak baru lepas guna untuk membaling ayam.

"phewiittt intan...makin lama tak nampak makin cantik ek?",soal puaka pada intan yang ayu berkurung biru sambil membimbit beg kain berisi telekung.

intan menjeling geram..gua pon ikut sama menjeling geram.bukan pada puaka tapi pada delima,adik perempuan intan yang baru meniti usia 16 tahun..kalau diasuh boleh jadi bini contoh budak ni,bisik hati gua.. 

selepas intan hilang dari pandangan,gua dan puaka menyambung kembali perbualan..pejam celik pejam celik..orang sudah mula pulang dari surau..mana yang tua melihat gua dan puaka sambil menggelengkan kepala,mana yang muda pula tunduk menundukkan muka..tidak berani menatap sinaran mata gua yang tajam..
puaka US mula tidak senang duduk.dari tadi matanya asyik memandang ke jalan..bila kelibat intan dan adik-adiknya mula kelihatan,cepat-cepat puaka memposekan diri di sebelah keretanya..

"intan,abang hantar balik ek..mesti penat jalan kaki..",pelawa puaka sambil tersengih-sengih..

"terima kasih je la,bukan jauh mana pon..",jawab intan sambil menarik tangan delima..tiba-tiba adik bongsu intan yang bernama zamrud bersuara..

"sembahyang tarawikh tak pergi,ada hati nak ngorat kakak orang",sound budak lelaki darjah 1 yang bertubuh sedikit gempal itu..

"ehh,abang terawikh jap lagi..ikut imam mekah kat tivi",jawab puaka konpiden..gua buat-buat tak dengar sambil bakar mercun roket..



6 ramadhan

jarum panjang baru sahaja meniti ke arah angka enam,jarum pendek pula sudah separuh melepasi angka sembilan bila gua dikejutkan dengan kedatangan puaka US..

"orang dah balik sembahyang tarawikh belum?",soal puaka sambil termengah-mengah..naik kereta pon ngada-ngada nak buat lelah.

"belum lagi..jap-jap lagi balik la tu.",jawab gua acuh tak acuh.

puaka kelihatan mundar-mandir di depan rumah sambil memegang sebiji tupperware..mukanya gelisah..gua hanya memandang sambil meminum air soya lebihan berbuka tadi.

bila puaka cepat-cepat berlari ke jalan,baru la gua tahu agenda sebenarnya..orang huduh macam ni kalau pasal makwe memang bersungguh,kata gua seorang diri.

"intan,ni ada karipap sardin.panas lagi,boleh buat makan masa bersahur nanti.",kata puaka sambil menghulurkan tupperware berkaler biru.

intan menunjukkan isyarat mata supaya zamrud mengambilnya."terima kasih ye,kan elok pakai seluar panjang ari ni.",balas intan sedikit makan dalam..

puaka tersenyum..gua mencarut.



cilake.orang huduh macam ni kalau pasal makwe memang suka main rasuah..





p tarbiyah s:entri ni panjang lagi rasanya..kalau ada lebih 10 orang suruh sambung gua sambung..kalau kurang 10 gua cerita kat ym je nanti..

25 carutan:

kalau lu tak sambung memang nak kene cerai la ngan gwa

 

hahahaa!!lu xde lak usha adik intan lak..haaha!ape dah...usha punye pasal..terawih jgn lupe yoppp

 

nseb baek gua bkn intan! gua nk je sekeh pale puake tuh! binawe btol!

eh! smbg je la woi!

 

weeyyyyy!!! mne cinta si pembuat roti????





















































gua tggu dgn sabar je ni..

 

sedap kena sound ngn budak seround..

harap2 budak tu tak makan kata2 sendrik nanti..harhar

 

haha..memang puake abis :)

 

Lu macam biasa. Macam gampang!

-Berd

 

cerita bohong lu yg lepas pon lu xsambung lagi hamsap!

gyahahahahhaah~

 

aku kata.....sambung la wei...

 

"sedangkan yg lima tuh pon ader yg miss..ape lagi la yg kene buat yg sebulan tuh",,kenalkah akan dialog diatas?bahahahahhaa

 

kah kah kah. berd komen gne anon. sian berd.


hai brader shyg.

smbg la.

klw lu takmo pose kt hospital. hehehe.

 

lu ym pun manjang invi. nak cerita mendenya.

 

sambung la wei!aku nk tau pe jdi pastu..hahhaha

 

wa bangkang seratus persen!lu xpayah nak sambung kat cni lg dah.xmenarek langsung jln pencheritaan lu nih.wa rase nak libas lu sampai senak.










so,ym lu ape?lu citer kat ym sudahla.baru kaseh sayang menusuk d jiwa.ye dak?muehehe :P

 

haha. wei, cepatlah. wa nak tahu endingnya nie bhai. grrrrr.

 

sapa puaka tu kacau intan pulak ..apa kat pahang dah habis..intan tu ada darah tun teja...yang di bawa lari oleh tuah...

alif ko cepat ayat delima tu boleh kita jadi biras aka beras kata p.ramlee

 

SAMBUNGG!

err dah sepuluh orang lum?

hek eleh intan ni. pakai suar pendek la seksi!

 

puaka pun ada yang islam..puaka akhir zaman katakan. huu

 

kah kah kah...kene sound dengan budak kecik...

sambung la wehh....

latest entry:http://mariellasays.blogspot.com/2010/08/apa-nak-jadi.html

 

wanita beriman mcm intan harap dapat meluruskan hati puaka tersebut..

luruskan jugak hati ko skali

haha

 

wei..nama aku intan wei..malu ai :">