pokok krismas di masjid

bila dah masuk peringkat remaja,pergi sembahyang jumaat dah tak berapa nak seronok macam zaman kanak-kanak dulu..ada je puaka yang menghasutnya..masa tu alasan baru balik sekolah dan tak sempat nak siap adalah alasan paling unggul sekali..punya lah unggul sampai peluang nak kena tampar tu cerah gila..

bila pergi masjid,gua biasanya akan terus menuju ke bawah satu pokok kelapa rendang ni..masa tu scene isap rokok sambil dengar khutbah dari luar tengah in..sekarang pon gua syak tengah in lagi..biasanya bila lepak sama-sama puaka tadi,takde topik lain yang dibualkan melainkan cerita pasal makwe jugak..

ada satu jumaat dalam satu minggu dalam satu bulan dalam satu tahun tu,gua seperti biasa menuju ke arah port biasa.puaka-puaka baru start nak buka topik cerita..tapi gua tak layan sangat sebab telinga tengah fokus dengar khutbah..masa tu musim kemarau tapi angin boleh tahan kencang jugak..pelepah-pelepah kelapa yang dah kering tu habis melurut ke bawah..tak steady macam zaman dia segar dulu..

"gua baru beli lighter baru,dia punya api boleh tahan padu jugak",kata seorang puaka sambil lambung-lambung lighter..apa cilake pasal lighter pon nak eksyen..gua syak spesies macam ni memang jarang hidup lama..

"lighter baru ni dia punya minyak boleh refill,kira macam teknologi jugak la",sambung puaka tadi sambil menyalakan rokok..tak sedar dia dah bodohkan diri sendiri..minyak dengan gas pon tak tahu beza..nampak sangat budak kelas bawah..

bila gua tengok puaka tadi ambil 5-6 try jugak nak nyalakan rokok dia terus gua sound,"lighter bukan main teknologi lagi,nak cucuh rokok pon susah..ni lighter gua ni,jangan kata rokok setakat nak bakar pelepah kelapa sekali try pon takde masalah"..habis je ayat terus gua kasi demo skali..

tapi ntah angin dari mana yang datang,api yang mula-mula kecik tadi tiba-tiba marak..punya la marak sampai dia merebak ke pelepah atas..puaka-puaka dah lari lintang pukang bila tengok api dah makan habis satu pokok..gua tergamam..tak sangka sampai begitu hebat sekali teknik pembakaran gua..

"hoi!!!sapa yang buat pokok krismas tu pergi padamkan balik api dia..aku lempang sorang-sorang kang",jerkah seorang pakcik dari beranda masjid..sebab gua mase tu belum brader-brader lagi,gua ikutkan saja cakap pakcik tu..dalam 7-8 trip jugak la angkut air dari kolah masjid nak kasi api tu padam..

nama gua meletup-letup lepas kejadian tu..sebut je pokok krismas kat masjid,semua orang tau gua yang punya angkara..kaki bakar,kaki cucuh,pembisik api dan macam-macam gelaran lagi gua dapat masa tu..tapi gua tak riak sangat sebab kalau tau dek arwah abah memang gua plak yang kene bakar..


tadi masa gua ke masjid,gua tengok pokok kelapa tu dah sembuh kembali dari kecederaan gua lakukan banyak tahun yang lepas..bila gua teringat balik terus gua tersenyum sambil masuk ke dalam masjid dan mengambil tempat di saf depan..gua mula tersedar yang......




kaki bakar sudah menjadi seorang yang matang sekarang..keh keh keh..

36 carutan:

tahik lu khusysuk dengar khutbah kalau telinga dah tutup dengan setan. hahahaha

 

gile ganas... naseb baek masjid tak terbako skali... kalau x, memang ko tak idup lame kot. hahaha

 

ah! itu je motif lu? nak cakap lu matang? buat entri pendek macam gua je kan senang!

 

gile betul la lu ni

buat pkok krismas kat masjid

mmg rare

hi yayang

 

agak terel lighter lu tuh!

eh? da matang ? oke. jom kawen!
hahaha!

 

agak padunya lu hisap rokok..keh2..makwe tak shuke la laki isap rokok..nyah pun.

 

macam babi translate.

 

alamak der sorry. tadi page ni yg bodoh g translate kan blog ko dari melayu ke bahasa inggeris. sgt2 la lawak cam haram. babi punya google chrome.

 

hahahaah..da besar anak mak yer...

 

matang, matang juga. ni bila nak poker se round ni? lama dah tak main..

 

gila masin mulut lu kan. KAHKAH

 

lu duduk depan pun tak guna. sebab hati lu dah hitam. setan setiap penjuru ada. kalau gua jadi lu gua dah tak pergi semayang jumaat dah.

 

pergh...waklu..yg last tu terkedu 5sec gua..

 

gua tengah senyum sorang2 dlm bilik ni.ni senyum pesen apa ni?

 

mofasad,sesungguhnya kata2 lu amat menghiris kalbu..

faizul,jangan risau..gua belum cukup puaka sampai nak bakar masjid..

jlove,gua bukan malas macam lu..lagipon kalau gua tulis pendek2 nanti gua tak klimaks..

wanie,hye yayang..kannn..msti lu bngga ade skandal mcm gua kan??

 

tia,lu jangan berterus terang sangat..kita buat ikut adat la..

hiro,setau gua laki yg x isap rokok 2 la selalunye pesen nyah takpon geng2 patah ni..

sharina,apesal tibe2 gua kene babi ni?

sharina lagi,ces..ngeng betul..lu jgn la kalut sgt kot ye pon rindu dgn gua..

 

eisz,kan kan kan...jadi agak2 bile boleh pegi jumpa mama?

macha,gua ingat nak ajak lu dah ari tu tapi gua takut lu pow gua..terus terbantut niat gua..

lya,terima kasih..susah2 je..

eciz,woi bace skali lg!!tak bace betul2 la ni..

 

berd,ooo..patut la lu tak pegi jumaat tadi..bile lu nak puas jadi puaka ni berd?

harry,cilake..jadi dj x bgtau gua..

iznie,senyum mabuk asmara gua rase..

 

lu?

matang?

HIMPOSSIBLE!
gyahahaahahahaahh~

 

memori demontsrai pokok kremas
caiitttt.duk saf depan matang ke?
jgn jadik matang arrr. setan ttp setan
jom duk belakang boleh baring2

woohaaaaaa

 

pkcik 2 ade lg x?agak rare jugak bliau 2.

 

wadehell?? pembisik api? hahaha

 

lep nnt kalau aku nk bakar sampah aku import ko je la..

 

hell,klu lu nak tau gua la king of matang..hahhahahhaa..

kelly,menyirap betul gua pesen komen pendek2 camni..

frodo,gua dah tinggalkan zaman kejahatan tu..skrg gua sedang melalui zaman kematangan..serba serbi matang..bwh atas matang..

 

aleen,ntah,pakcik 2 dh pegi smbhyg masjid pas...so gua dh xtau ape citer die..

ayul,amecam nama gelaran gua?letup x?

ayul lagi,jangan risau,jgn kata sampah..sampah masyarakat pon gua boley bakarkan..

 

lu nih mmg gila kan..ahahaa.kenapa la zman muda kanak kanak remaja kendos gua xda friend mcm lu..ahahahaha

 

lu nih mmg gila kan..ahahaa.kenapa la zman muda kanak kanak remaja kendos gua xda friend mcm lu..ahahahaha

 

ahhaaa..isap rokok jenama murah...gua suka isap rokok yg tak ada pesanan kementerian..

 

lu bukan kaki bakar yg true! once a burn leg always a burn leg!

 

alep...alep....ape lah lu nie...yang g bakar pokok kelapa tuh pehal...ceit..puaka2 tuh pun 1..belagak gan lighter die pehal..haha!!alep dah matang ea alep..kahkahakh....