pekak,bangang dan musuh

I
"eyt,apesal ramai sangat orang kat surau malam ni?",soal seorang puaka kepada gua saat melalui sebuah surau untuk ke port perlepakan..gua jawab dengan tenang,"ada ceramah la tu,esok israk mikraj kan".puaka tiba-tiba terkejut sambil pandang gua macam gaya orang kad ATM kena telan..


"haaa..israel lawan france?"

terus gua hentak kepala puaka laju-laju kat stereng keta..



II
sampai kedai makan,gua sedikit hampa tengok makwe kecik-kecik,comel-comel,manis-manis tak keje ari ni..sakit perut agaknya..puaka meluru masuk dapur cari ais nak tuam kepala..bila datang sorang brader nak ambek order,gua terus cakap,"milo beng satu,teh tarik satu pastu kentang goreng".

"kuetiaw baru je abess",jawab brader order tanpa rasa bersalah..


betul lah kata orang,kadang-kadang pendengaran boleh buat kita jadi bangang..


III
ada sorang makhluk pernah cakap kat gua,hidup ni kalau takde musuh tak thrill,x best,x klimaks.makhluk tu kata dulu hidup dia macam tivi hitam putih,bila dah ada musuh baru la tivi dia ada kaler-kaler sket..

"tapi kalau lu nak cari musuh,cari musuh yang setanding..maksud gua musuh paling ketat yang dia tak kan dapat kalahkan lu sampai bila-bila dan lu pon tak dapat kalahkan dia sampai akhir nyawa",kata makhluk tersebut sambil ikat rambut dengan getah pasar..

"kalau boleh permusuhan lu biar macam permusuhan tuan wujian dengan dewa perang,xinan dengan zonan,pendekar laut dengan orga,maria dengan mariana,batman dengan joker",terang makhluk tersebut lagi.gua dah start nak menyampah..

"joker heath ledger ke joker jack nicholson",tanya gua lebih terperinci..

"joker yang badut tu",dia jawab ringkas.terus gua jerut leher dia dengan tali pinggang..

 
jadi gua pon membuat keputusan untuk mencari seorang musuh jugak untuk menambahkan kaler dlm hidup gua..sape-sape yang rasa dia layak untuk bermusuh dengan gua sila hantar resume masing-masing..pastikan lu orang mempunyai kriteria yang dikehendaki untuk menjadi musuh kepada seorang brader-brader seperti gua..


kalau boleh gua nak 7 orang musuh sebab gua nak 7 jenis kaler..setakat satu kaler je cilake ape ye dak?gua akhiri entri kali ini dengan sebaris ucapan untuk bakal-bakal musuh gua..


semoga permusuhan kita kekal berpanjangan..

23 carutan:

betol gak aku rase....ade musuh baru thrill

 

bongok je ayat last tu remy...macam mintak sepakkan percuma dari gua je..hahahhahha

 

1----> gua agak dia dah kena sawan world cup lah

2---> gua still ingat baris ayat yang abah gua kena time gua sekolah dulu. lagi bangang dari ni kut..

"kentang goreng tak ada. french fries ada.."

gua ingat kalau gua ada time tu gua dah sepak laju2..

3---> musuh2 ni gua tak cari, tapi dorang datang sendiri... ada je makhluk2 yang nak duduk dekat jalan gua ni.. wasa nak amek stemrol g lenyek sensorang pun ada..

 

gua syak lu ni samseng kampung batang berjuntai la...


selalu nya samseng je yang berani cari musuh...hehehehehe


(>_______<)

 

weyy. lu ni tak habes habes kes kt kedai makan kan.


dulu BARLI CINCAU skg ni KUETIAW plak?? HAHAHA







gua tgh gelak guling2 sampai jatuh katil

 

gua rase, puaka no. 1 tu concern pasal gaza la. lu tak baik buat dia cenggitu.

tapi yang puaka joker tu kalau gua memang gua terus transform jadik predator terus. orang camni lu kene ratah je.

gua suke jack! heh!

 

kau bodo...
kau sial..
kau celaka..
kau bangang...











ok,jom kita bermusuh..

 

ahernye lu dpt x jawapan psl joker 2?joker yg mane?
heath ledger ke jack nicholson?
jwpan die sgt stail,yg badut 2.hak2
memang nempah barang sedebik dua mamat 2!

 

dushh18x kat sini pulak!
pasal makan pun nak mencarut!
sian farrah smpi jatuh katil!

 

gwa dah repot pasal lu abaikan nafkah wa kat balai polis

skrg lu musuh wa

skrg lu cakap lu nak gaduh mulut ke, gaduh blog ke, gaduh status fb ke gaduh dalam bilik

eh

 

gabanmorka,tu la pasal..lu dh ade musuh blom?kaler ape?

harry,gua kan bff lu..xkan nak sepak gua kot..

lya,lu xyah ar cari2 musuh ni..lu budak2 lg..baik buat latihan kira2 je..hahahha..

ayue,gua bkn samseng la..gua kutu je..ape lu ingt org jahat ke nk kene ade musuh..org baik pon kene ade gak..

kelly,lu gelak smpai jatuh ke sebab memang katil lu x dpt tampung berat lu?

jlove,x selera gua nak ratah die..jack ape barang..heath ledger la wei..baru saiko..

ejat,gua gelak je tgk komen lu..nmpk sgt lu x layak jadi musuh gua..lu carut pon mcm maknyah je..

aleen,mane dpt..tu yg gua jerut leher die 2..jwpn mcm cilake die bagi..

dinda,ces..lu asyik dush2 gua ni lu nak jadi musuh gua ke ape??

wanie,ngan lu xnak ar..kite gaduh2 manja dh la ekk..

 

kang gua carot lebih2 lu repot kat mak..








van der lif anak mak!

 

xbesh r musohh!
ade option laen ntok wa x ?
(garu2 pale yg xgatal)

ouhh! wa tmbah kaler dlm idop lu, kasi wne pink! :)
bahahaha~

 

ejat,kesian plak gua tgk lu ni..kurang kasih syg gamaknye..

tia,dah 2 lu nak jadi ape?jadi skendel takot wanie marah lu plak kang..xmo ar kalah pink,gua bkn stok makwe2..

 

kalah pink ape jadah plak gua taip..kaler pink sebenarnya..hahhahaa..

 

alep..!

rindu a ngn lu..huhu..
erk..rindu ngn blog lu la..

meh musuh ngn gua.. =p

 

gelfrens,hoi mane lu hilang!gi bertapa kat mane?xnak la,lu x cukup ganas utk jadi musuh gua..hahha..

 

takley jd skandel r neh ?
tape laa,
wa jd musoh ketat lu!
huhhh!

 

tia,xnak jugak..lu terlalu comel utk jadi musuh gua..heeeeeeeee...

 

bertapa kat bachok ni ha...

takpe ah..lu cari je la musuh..
gua tak suke cari musuh...
lu mmg, suke je nak cari gaduh..huhuu.. =p

 

bahhahahahha..musuh anda ikut kaler pelangi...saye mau kaler pink..eh takde..sayer nak kaler purple...ehhhhhhh--**malu*malu*

 

erk ?
abes lu nak wa jd ape neh ?
da r wa skt ati lu tolak wa mentah2 nk jd skandel lu neh!
cis!

 

gelfrens,nmpknye lu memang memahami gua..jgn lupe cari pakwe bachok sorg utk lu..hahaha..

khairunnisa,xde2,kaler purple dah ade org lain cop..anda sy bagi kaler ijo je..ok?

tia,lu jadi dayang gua mau?