lawak pedih

gua sekarang tulis entri dengan rokok menyala di bibir..selagi tak habis entri ni gua tak nak petik abu dia..update entri dengan rokok kat bibir baru la macam brader-brader ye dak?


petang tadi tengah gua cuci kereta depan rumah,gua dapat satu panggilan telefon.."helluu",gua jawab dengan nada macam tan sri-tan sri.."alif,datang balairaya jap,mak tak tau camne nak pasang mikrofon ni",terdengar suara lantang mak gua di talian.."jap,orang pakai baju",gua jawab sambil tekan butang end call.gua syak abes je perkataan baju tu tak sampai sesaat gua dh tekan butang end call tu..lincah kan gua?

gua berlari ambek baju kat penyidai terus lompat atas motor.sambil tekan gear satu,gua sarung masuk lengan belah kiri.masuk gear dua,lengan belah kanan pulak..tengah gua dlm keadaan macam tu,gua terdengar ada makwe naek kereta kenari kat belakang dah feewitt feewitt gua..gua pandang belakang sambil cakap fakap tapi tak keluar bunyi.kalau makwe tu pandai baca gerak bibir gua syak kalau dia tak teka fakap,dia teka gagap.

bila gua dah berada di gear tiga,gua stabilkan motor sambil sarung kolar baju pulak..sambil sarung gua angkat tangan sapa pak abu teksi yg tgh bakar sampah dpn rumah.skill macam ni gua agak pelagak ngeri pon fikir dua tiga kali nak tiru. bila masuk gear empat baru gua angkat dua-dua belah kaki sarung selipar cepat-cepat.

bila dah sampai je balairaya gua rasa macam nak menangis.gua baru teringat yang mak gua tgh prektis nasyid kat balairaya tu.ape jadah gua masuk sesi prektis nasyid pakai short je.abes la kaliberiti gua nanti..kurang manis plak rasenye dieorg nyanyi nasyid sambil jamu peha gua.

gua masuk je dalam balairaya tu terus gua cakap,"tengah basuh kereta tadi"..sambil ckp sambil bagi senyuman manis.gua harap makcik-makcik tu faham kenapa gua lontarkan dialog macam tu..gua garu kepala bila nampak makwe baru balik study mesir pon ada kat dalam tu..khadijah ke ape ntah nama dia..

nak buat muka macam calon imam muda nampak sangat tak kena dengan pakai short..jadi gua buat muka malu-malu je..gua pergi buat kerja gua.pasang microfon ape sume bagai sambil jeling-jeling khadijah tengah prektis nasyid..rasa satu perasaan sebak tiba-tiba datang..dah lama sangat gua jadi puaka ni..

utk pengetahuan lu orang,selain champion dlm menghasilkan kutu,kampung gua jugak champion dlm nasyid ni..kire kalau masuk bertanding tak dapat no 1 no 2 mesti dlm tangan.cuma ada sekali je kampung gua tak dapat no langsung..gua dgr citer kampung gua kalah masa tu sebab pengadil dah kena sogok dengan batik terengganu..tapi dengan adanya khadijah dan mak gua dlm team kali ni kalau tak menang memang saje nak gua riot satu kuantan..

lepas siap-siap,baru gua nak keluar dari balairaya gua dgr khadijah borak-borak dengan mak gua.."abg alif buat apa sekarang makcik ros?".gua dah mula senyum lebar..lama mak gua diam,saspens jugak rasanya.."abg alif ko skrg ni dah keje besar,tahun depan nak jadi gabenor bank negara dah",mak gua cakap sambil jeling-jeling gua.khadijah pulak ketawa kecil sambil tutup mulut..





kalau gua tau gua biar dieorang nyanyi takde microfon sampai sakit-sakit tekak!





p slide s:macam cilake mata gua kena asap rokok..

21 carutan:

haha. pahit giler dapat spesis macam tu.. wakaka...

pedih terasa hingga ke ulu hati..

 

ouuuuuuhh...sgt pedih tp bez gak
hahahaha

 

lu blom try lwan ngan kampung gua.. selain menghasilkan kurap jalanan, kampong gua menghasilkan jamal abdillah.. stok cucuk2 punye..haha

 

perghhh doa mak lu tu gua sadis dengar.

lu dah jadik gabenor kang lu jangan lah lupe kat gua. banyak kertas gua boleh suh lu sign kan kang. tau ven der lep-lep!

 

gabenor siyal

gyahaahaahaha~
maklu memang kewl

macam stone cold steve austin
gyahaahahahaahahahaha~

 

oo...camtu..... ok..
ahahahaha

 

alep..
kampung kita bersama..

 

lu jgn lupa gua lak bila dah pegang jawatan tuh nanti...mihahhaa

 

Muahahahhahaha

hai makcik. jom geng?

 

gua rasa nak naik angin bila wa dah taip tekan publish comment sekali dia kata error.

Rasa seperti wa baru jek nak tarik zip suar laki wa sekali dia kata mengantuk la syg

damn

 

hahahaah..sayer suka mak anda..leh kawan ngan maka saya..heeeeeeeee

 

hanes,orang macam lu memang rase pedih..gua steady je..

yaya,haah..bes kan dpt mak cam2..nak try jadi anak mak?

rosyam,bab cucuk-cucuk memang kampung gua xde sbb pakcik rela kg gua cukup tegas dlm menangani hal cucuk2 ni..

j.love,jgn kata sign,gua siap tulis pesanan utk peminat lg kt kertas 2..

mermaid,berat mata memandang berat lg bahu gua memikul..

hellioz,2 la pasal..gua harap gua x kena stunner je ngan mak gua nnti..

fanur,cube komen pnjang sket..gua nak balas pon xtau camne..

ejat,bile mase kite satu kampung?nak kene lempang?

harry,jgn risau,nnti gua belanja air sunquick..

wanie,lu cukup kental x nak geng dgn mak gua ni?gua takot lu blk nanges teresak2 plak..

wanie lagi skali,ooo stended ar 2..cuma orang yg mempunyai ketabahan yg jitu je xkan dpt error mcm 2 kt blog gua ni...

khairunnisa,err..kang mak ngan mama bincang2 kang camne??hehe..

 

pedih mata ow type smbil puntung kt mulut...gle cool ko...hhah....knp mak ko xbekup ko..kesian dow...jtuh gtu je maruah lu

 

aminah,mak gua memang pesen camtu..dia memang suka kasi ayat makan dalam je..tp gua tepu dah..

 

alip...

1. kirim salam mak kau. aku tau dah ayat2 kreatif ko dtg dari keturunan.

2. "kalau mama dgn mak berbincang cane?" aku suka pembalasan komen ko kat eisz neh.

3. menurut brader love, timing tu penting. tu timing tak kena tu, mebe kau takde jodoh dgn khadijah.

4. good luck kat kumpulan nasyid mak kau. moga dapat nombor 1 atau 2.

 

haha..sempoi r mak ko..like mother like son..mak ko nk amik anak agkat x? ahahaha

 

"abg alif ko skrg ni dah keje besar,tahun depan nak jadi gabenor bank negara dah",mak gua cakap sambil jeling-jeling gua.khadijah pulak ketawa kecil sambil tutup mulut..

soalan gua;
kenapa khadijah ketawa kecil sambil tutup mulut??



haha. terbaikk!! sumpah gua nak jumpa mak lu! wakakaka

 

sharina,1st,mak gua ckp kem slm je ke?2nd,gua pon suka tp gua blush2 sket ni..3rd,gua pon setuju dgn tips brader love 2.4th,lu xnak masuk kelab penyokong ke?

duniamu abstrak,mak gua ckp cukuplah gua sorg slalu menyusahkan die,slalu songlap duit die..kang tambah lu sorg huru hara dunia mak gua..

kelly,sebab khadijah 2 sopan orgnye tak macam lu ketawa macam ahli sihir..hahhaaha..jgn dow,kang abes lu kene soal mcm2 dgn mak gua..

 

mana sampah ?
dah bawak penyapu neyh .
haha !

selamat bergabenor.
pasni leyh tepek muke lu dekat not RM50 bukan tepek name jeh.
xD

 

innz,byk je sampah 2..lu kasi sapu betei2 sket..pastu mop..lepas abes sume 2 sediakan mkn mlm..