From Johor With Love

                                                                                   Kedai Mamak tepi Toto,
                                                                                   Jalan apa nama ntah,
                                                                                   81200,Johor Bharu,
                                                                                   Johor Darul Takzim

                                                                                   June 12 2010.



Kehadapan adindaku yang kakanda sendiri tak tahu berada di mana,


adinda,
 Apa khabar adinda di sana.semoga sentiasa sihat-sihat sahaja walaupon sudah lama kita tidak bersua muka.kanda yakin dinda akan tahu menjaga kesihatan.
 Tujuan kakanda menulis warkah ini untuk memberitahu yang kakanda kini sedang berada di sebuah negeri yang rata-rata penduduknya suka menggunakan perkataan seperti gebor,bandor,muor dan gerek.Janganlah adinda bertanya kepada kakanda apakah maksud gerek kerana kanda sendiri kurang syak apa maksudnya.Kanda teka ia ada kena mengena dengan peralatan dapur.
 Pada ketika ini kanda sedang berada di sebuah kedai mamak yang agak sibuk suasananya.Adinda sedia maklum sahaja yang Piala Dunia sedang bermula maka penduduk negeri ini juga sama-sama merasai demamnya walaupon negara sendiri entah bila kunjung tiba akan mendapat peluang pergi ke Piala Dunia.

adinda,
 Untuk pengetahuan adinda,kanda berada di sini untuk satu misi khas lagi sulit.Kanda diminta untuk menemani seorang puaka untuk mengambil barang-barangnya.Kanda harap barang-barangnya itu tidak termasuk dalam barangan yang berbahaya seperti morfin,dynamit,periuk api dan juga majalah porno.
 Ketika kanda sedang sibuk menulis warkah ini,di meja sebelah terdapat seorang makwe sedang mengusha kakanda.Agak Russia rupa parasnya tapi usahlah adinda khuatir,sangat sukar untuk siapa-siapa mengugat keimanan di dada kakanda.
 Walaupon makwe itu memakai skirt pendek yang terbelah di kedua-dua belah tepi dan sengaja mengoda kakanda dengan menggunakan straw minuman,ketahuilah hanya adinda yang berada dalam wallet kakanda.

adinda,
 Agak sukar untuk mengetahui bilakah kakanda akan pulang kembali ke kuantan kerana kakanda sendiri tidak tahu bilakah dateline misi kakanda ini.
 Entah hari berganti hari,purnama berganti purnama,kalendar berganti kalendar kanda akan pulang.Kanda harap dinda akan setia menanti.
 Andai kata lebaran tahun ini kanda masih tidak tiba itu bermakna kanda sedang menjalankan misi di Danok pula.

Rasanya cukuplah sampai di sini warkah dari kanda kerana mamak di sini sudah mula memberikan jelingan tajam.Mungkin plug yang kanda sedang gunakan membuatkan beliau sukar untuk membuat roti bakar.sampaikan salam sayang peluk cium paranawei taekwando kanda pada kedua orang tua adinda.Kanda akhiri warkah ini dengan sebaris pantun.


Pecah kaca pecah gelas,
Pecah gelas pecah muka,
Kanda baru terpecahkan gelas,
Agak-agak pecah tak muka?

                                                                                                  Yang Benar,
                                                                                               Kanda Van Der Lif


                                                                                                                        

22 carutan:

gampangg gle isi kandungan surat tak rasmi ni. hahahaha xD

 

81200? van der lep-lep! gua punye rumah kat 81800!

eh eh eh eh pandai pandai je cakap orang jb suka cakap gebor muor ape jadah tu. itu bahasa orang muar la.

orang jb gantikan semue 'a' dgn 'e'

kita = kite
semua = semue
cuba = cube
etc etc etc etc.


gerek tu adaptasi dari spore. maksudnye macam gempak, terer, dan lain-lain yang bersesuaian. sekiannnn!

 

kreatif gila la kau!!!
sumpah terguling2 aku bace entri ni..
hahahahaha..
alep2..

 

hahaa~
bce en3.en3 kt cni mst sengeh jep ssowng.. pntun tuh plg tbaek..!!


:))

 

dinda has tag ur blog, read this http://blogdindateja.blogspot.com/2010/06/my-first-award.html

 

pergh...pernuh bunga la lu punya surat..wakkaka

 

kanda pergi negeri dinda n u dun tel me...sob..sob...

 

kelly,baru lu tau kan gua ni raja format..

j.love,dari 81200 nak ke 81800 tu jauh ke tak?agak2 baper marhalah?

ejat,xyah puji gua smpai cam2 skali..malu gua nnti..

cepet,ape lagi..gua dah jual,lu beli laa..

dinda,aiyok..gua x tempah suit lagi ni..

harry,gua siap tabur bedak lg kat surat tu..

khairunnisa,kanda terlalu busy untuk memberitahu dinda..lgpon dinda bkn ade kt jb pon..ces..

 

ayat tak boleh blah hahahaha

 

gua syak lu dah blaja mksud pktaan bacin n tengik..ye dak remy?

 

abendanya surat standard upsr ko wat ni!!!
MANA ALAMAT????

 

bom,ok,gua anggap tu satu pujian..

rosyam,tak sempat belajar pon..gua asyik belajar pasal tabiat makwe2 sane je..

sekupang,woi2..buta ke ape..atas skali tu bukan alamat ke?hahaaha..

 

huuwaaaaa...sob..sob..romantiknyerrrrr..terharu giler bace isi kandungn surat alep neh.. adehhh~hahaha bestnye kalau dpt pakwe senget mcm kauuu..hoho

 

follow u. invite to visit n follow mine too~

 

hahah!! lawak la..poyo je.. btw, sape yang komen kat sini dikire mencarut ke?hahahah! lol

lawak~

 

hahaha lu dah gile remy

 

faezah,ahhh..gua takde makwe lagi ni..nak try mei laa..

fisha,kene tgk isi kandungan komen lu dulu..tp boley dikatekan sume komen gua dpt dlm kategori carutan laa..


brit,gua tak gila..orang gila mana pandai login blogger..

 

Dear Kakanda,

Adinda di sini sihat walafiat ditemani oleh skandal-skandal terhebat beserta bodyguard-bodyguard badan ketak yang kakanda hire untuk jaga dinda. Sumpah dinda tak amik kesempatan, sikit-sikit tu biasalah kan, macam kanda tak biasa.

Ai dont mind if kanda masih tak pulang lebaran nanti, boleh la adinda meronggeng bersama BFF adinda.

Kanda jaga diri, ai lap u very strong.

p/s: kanda, duit dah abis. tolong transfer jap.

Love,
Dinda

 

aku baca post ni kul 1.53 pagi. pernah rasa gelak diam2 simpan dalam perut tak? rasa cam organ dalaman aku ni re-arrange sama sendiri.

terbaik la alep. lu mmg cam haram.

 

wanie,kanda sudah menduga memang itu kerja dinda seharian..tak apelah,asalkan dinda bahagia maka kanda ikutkan sahaja..kanda syak kanda tdk dapat mentransfer duit ke dlm akaun adinda kerana kanda sendiri sudah pokai hgga terpaksa membeli rokok batang..


sharina,lu elok2 sharina..blog gua ni x cover caj rawatan pembaca2..

 

aren,malu gua tau lu ckp camni..hik hik..