perempuan separa cool

gua pernah tengok macam-macam keganasan yang orang lelaki lakukan bila putus cinta..kawan gua pernah baling molotov cocktail kat tepi laman umah ex dia..serius tak tipu..setakat bertumbuk,pukul sana pukul sini karate sana karate sini lagi la banyak kali gua tengok..

selama ni gua ingat kalau orang pompuan pulak bila clash diaorang akan nangis2 lima enam tujuh minggu sambil jerit-jerit "jantan penipu!!jantan dayus!!jantan lahanat!!(sila baca dengan feels macam drama swasta)pastu baru gedik-gedik cari pakwe lain pulak.lagipon jarang gua tengok orang pompuan yang cool bila clash atau kene tipu dengan pakwe dieorang melainkan dia sendiri buat hal..

tapi tadi gua dah tengok sorang pompuan yang cool.pompuan yang gua cakapkan ni kawan gua,amy(bukan nama dalam ic).gua,amy dengan puaka A,puaka B dan puaka C pergi jalan-jalan sebab puaka A dah janji nak belanja kitaorang kepsi..

"kalau duit lu jual penutup longkang gua taknak",sound gua awal-awal pada puaka A.."takdelah,gua mana buat dah kerja tu..ni duit ubat nenek gua la",jawab puaka A sambil senyum menunjukkan sepasang gigi yang berterabur.

"kalau macam tu takpe",kata gua sambil ketawa beramai-ramai..sebijik macam ketawa menteri baru lepas keluar mahkamah.amy ni pulak baru je clash dengan pakwe dia dua tiga hari lepas..sebab dieorg clash mak pakwe dia tak suka budak amy ni..terlalu amerika amy ni mak die kate..macam cilake punya alasan.

bila gua tanya amy apa perasaan dia selepas solo kembali ni."sedih memangla sedih tapi gua steady je..kesian pulak dia tak cium bau syurga lawan cakap mak dia plak kang..tapi kalau sebab pompuan lain dah lama gua tikam rusuk dia",jawab amy dgn muka bersungguh-sungguh.


masuk-masuk je kepsi,bersusun orang beratur kat kaunter..gua ingt kat kedai toto je org beratur panjang camni,kat kepsi pon sama rupanya.kalau tak sebab orang belanja dah lama gua blah.tengah-tengah gua fokus usha makwe line sebelah,puaka C tepuk bahu gua dari belakang..macam nak suruh gua jadi imam pon ada.

gua angkat kening.puaka C bisik kat gua,"kat depan tu bukan ex amy ke dow?"..gua palingkan muka.kompem!memang sah yang tengah berdiri sambil peluk makwe tu ex budak amy ni tadi..tapi makwe yg dia tengah peluk tu gua rasa lagi amerika dari amy.

"buat-buat tak nampak,kang kecoh pulak",kata gua pada puaka C.puaka C angguk tanda faham sambil buat muka serius.tiba-tiba.."wei amy,tu ex lu kan?",puaka B dah separuh menjerit bagitau amy.gua geleng kepala.puaka C pon geleng kepala.puaka A je wat muka blur.

nampak je,si amy ni dah terus meluru pergi depan.gua dh boley imagine sesi tarik-tarik rambut akan bermula jap lg."nnti lu pegang amy,lu pulak pegang ex amy,makwe ex die 2 biar gua yg pegang",kata gua memberi arahan pada puaka B dan puaka C."gua?",tanya puaka A tibe-tibe.."lu pegang la sape-sape yg lu suka",jawab gua smbil puaka A terus aim amoi kt belakang.

amy ni sampai je kat depan tu terus cuit makwe yg ex die tgh peluk tu..gua dengan puaka-puaka lain dah redi bukak kekuda masing-masing..senang nak berlari pergi leraikan nanti..dahla orang tengah ramai,dalam dua tiga org jugak gua kene rempuh sebelom boleh sampai kat amy tu gua syak..

"pakwe lu muka macam babi!pandai lu pilih",cakap amy kuat.kuat tak kuat la sampai jadi sunyi sepi terus dalam kepsi tu.

amy pandang pulak muka ex dia.bila gua tengok amy dah angkat tangan gua dh yakin kompem mamat tu kene lempang punya tapi gua silap.amy bukan lempang tapi pegi buat you can't see me macam john cena selalu buat tu.kahkahkah..bapak cool!!

lepas tu amy terus blah.gua masih rasa kagum bila puaka B tiba-tiba tepuk tangan..tak sangka habis satu kepsi tepuk tangan jugak.giler punya happening.amy sampai je kat kiteorang terus puaka C cakap,"perghh..lu cool giler la amy..saspek gua"..






"saspek saspek jugak,jom balik..gua tak tahan nak menangis dah ni"







"ahhh.kalau dah pompuan tu pompuan jugak",kata gua dalam hati.





28 carutan:

hehehe. ye perempuan mmg tetap akan jadi perempuan walau semacho mana perempuan itu. heh.

 

xbleh sent la plak komen gua ^^

 

kihkihkih..
kental gilo..
tp bilo dah sampai bab nangis tu satu je den leh ckp.."oh my..how so sad.." (maaf jjika perbendahraan kata bahasa inggeris diatas beretrabur sakan)

 

pompuan. biasalah. aku dh agak endingnye. ahahha. ;P

 

sumpah style...
bak nombor amy sepam dua...
meyh aku pujuk dia....
gyahahahhahahaha~

 

Kental gak budak amy tu. Kalau gua jadik dia mmg dah lama gua bek hend budak laki tuh. Jenis kalau marah tak boleh nak fikir idea2 kreatip macam kawan lu tu.

 

ok rasa nak pelok cium amy tu..sumpah cool..hakhak boleh jd sifu nih..

 

gua mmg suspek ngan minah Amy tuu...yg stail john cena mmg sempoi habis....ahahaha

 

HAHAHAHAHAHA kelakar weh!!

on another note,
ah. gua kalau heartbroken gua tulis entri je.

tak main la nangis2!

 

wakakakkaa...
lawak la..
ahahhaahhaa..
menag cool habis la..hahahhaah=p

 

kental arrrrrrrr....
fuyooo...
hahahahahhahaha
y xlh thn tu
"pakwe lu muka macam babi!pandai lu pilih"
hahahahahaaa..
terbaekkkkkk laa...
kih3... ;p

 

hohohohohoh yer ler =p

 

no woman no cry,no man no try..ekekekeke

 

haha... bgus la kawan ko tu... tpi pompuan mmg tak lari dri air mata la.. =)

 

ha'ahh ye laaaahh.makan nasi dengan budu sgt sedap.ermmm

 

gua rasa gua nak belajar macam mana budak amy buat >> pegi buat you can't see me macam john cena selalu buat tu <<

ye lah mana tahu nanti skandal aku buat tahi kan boleh lah aku kenal dengan bakal awek dia siap ckp muka skandal aku mcm tahi. aww

amy waaa caya samaaa lu <3

 

pompuan mmg suka menangis, huhu... tapi bukan semuanya, sesetengah jer...

 

gsp,tu la pasal..baru gua nak kagum dh terbantut..

jobot,i kenot understen u..wat r u toking abouk?

kelly,ade jugak gua sesah bdk ni..

anzur,perghh..giler pandai lu agak..

hellioz,gua syak lu ngan die x padan..die amerika,lu russia..

farouk,xpe2 gua faham..stended ar ayah2 ye dak?

miro,sgt cool..gua pon smpai skrg pelik camne die bley dpt idea nk wat john cena 2..

ayue,errr..lu straight kan?

j.love aka nor,ahh..lu pura2 kental je kan?

sizuka,org nk kawen mcm lu pon kene blajar2 jadi cool..

fanur,gua harap ni jadi iktibar utk lu..

zuana,lu santa claus ke hape hohoho bkn maen lg..

fahrin,wow!skipping..

raybond,gua syak tangki air mata pompuan ni besar so sbb 2 payah nk tahan..

 

knp tibe2 gua rse nk nangis ni???
hukhukhuk kesat hingus jap....

eh2 gua lg kental kot....lps clash 1 saat gua cari trus pengganti...

lalalala~~~

 

he.he... no komen biasalah gurl tetap gurl.. tapi sedey lak..

he..he..

 

aku pun nak tepuk tangan la!

bahahahahaha

 

pompuan pas nangis leh ilang masalh...huhuhu...tp lau dia xg sound laki n awek dia lg elok asenyew...mmg la rsa puas hti mule2 tp bila da ok da mesti rasa xberbaloi wat cam2...tp nie klu aku la..lau bg dia aku xthu..

 

huhuhu
igt dh sesi tarik menarik dh td..
lawak pulak..
if dh ppuan,ppuan gak..
airmata xkn bpisah..

 

hahaha.
serius satu kepsi tepuk tangan??

 

wah. giler cool si amy uh. padan muka ex dye. nak jeh aku pelangkung ex dye. ishh.

 

ahahaha mmg taleyh tahan guling akuh bce en3 neh.. action puaka jep da hebat sgt..
pape pown pompan mne ta rabak lo jdik cm tuh...
:))

 

hahahaha..

sempoiiiiiii

aku nak jadi macam dia laahh.hahah

 

bro, seyes geli ati ak bace wehh..nk share bole x?