hikmat menyeru selipar

ok,ni entri ari jumaat ari 2..jgn tanye kenape gua publish hari ni klu xnak kene lempang..


gua sedar2 dh dekat pukul 1..gua makan nasi cepat2,mandi cepat2,pakai baju cepat2..tp gua kompemkan dulu yg kain pelekat gua x koyak mcm minggu lepas..naseb baek gua x sempat naik masjid,anak buah gua dh sound..klu x abesla org jamu mata tgk peha gua dari belakang..lepas gua siap2 semua,gua terus rushing pergi masjid..takut x sempat dgr khutbah..kalau kat kuantan,alhamdullilah solat jumaat gua jarang miss..tp klu kt kl,kdg2 gua lalai jugak..ok,bkn kadang2 gua mmg slalu lalai pon..harap2 gua boleh ubah sikit2 perangai puaka gua 2 lepas ni..

sampai je masjid,gua terus cari port sesuai parking kereta..cari punya cari gua nampak ade satu park kosong betul2 depan masjid..nak cepat punya pasal,keluar je dari kereta gua terus naik masjid.naseb baik gua dh ambek air sembahyang awal2 kat rumah..masuk je masjid,cantik2 imam baru nak start bace khutbah..habis je solat sume,gua redi nak balik..

turun tangga masjid,anak mata gua melilau cari mane selipar gua..tgk punya tgk selipar gua xde..sah,selipar gua dh kene roket ntah ngan kutu mane..selipar buruk pon nak ambek ke,laen la gua pegi masjid pakai but bola..sedap jugak nak curi ye dak..nak mencarut gua betol2 depan masjid,goyang jugak takut kene petir tetibe..jadi gua batalkan niat gua 2..dlm otak mase 2 ade dua pilihan je,roket pulak selipar sape2 atau kaki ayam masuk dlm kereta..

mengenangkan yg kereta x jauh sgt dan gua mcm berhati murni hari ni,gua ambek pilihan masuk kereta dgn berkaki ayam..mase 2 klu ade makcik2 nmpk,kompem2 gua jadi bakal menantu pilihan..nak pegi main snooker dgn berkain pelekat pas2 x pakai selipar mmg x baper kena sgt..jadi gua ambek keputusan terus balik rumah je..

petang tadi,gua nak keluar jumpe kwn gua..tgk hari mendung semacam,gua ingt nak bwk keta je..klu hujan xdela basah kuyup,awek2 tgk pon x malu..tapi bile gua masuk je kereta,gua nampak selipar gua yg hilang kt masjid tadi ade kat dlm..gua dh musykil..fesyen ape curi selipar org pas2 x smpai braper jam dh pulangkan balik..letak dlm kereta pulak 2..tapi mcm x logik jugak sbb kereta gua kunci..gua syak gua dh capai level tertinggi dlm hikmat menyeru benda smpai selipar pon gua boleh seru skrg ni...tanpa gua sedar pulak 2..

persoalannya skrg,camne selipar gua boleh ada blk dlm kereta?sape2 yg boleh bagi penjelasan logik tentang misteri ni,gua janji akan promot die dlm blog gua..gua janji betul2 ni,xde main2 punye..sape rase nak glamer baik cepat pikir sblom gua sndiri dapat cari jawapannye..

10 carutan:

weh alep. aku syak budak rumah ang yg songlap slipar lu.. kalau tak cemana bleh ada dlm keta lu plak an ;))

 

ok farah..lu salah..sile cube lg..

 

waa yg amek..pastu wa sian lak kat lu..jadi wa bg la blk...selesai persoalan..waakkkakakak

 

ok meor..lu pon salah..gua syak x ramai dh bdk genius mcm gua dlm msia ni..

 

u xpkai sliper kuar kete. kn3?

 

selipar tu ada kaki kot.... wakakakak

 

ala lu kuar kete berkakai aym..
x pn Allah selamatkan selipar lu..sbb niat lu baik kan..hehe

 

lu kalut sgt nk g smayang smpi tlupe pki slipa lu..bwk keta cam pompuan..men tggl slipa lak..lu prangai cam amerika...slap sndri pas2 attack org len pas2 isytihar slmatkn dunia!! hahaha

 

gua pun syak lu x pki selipar. tak senonoh ah lu lep!

 

bro, lu park kete, teros masuk masjid xpakai slipar kot. ape daaa~