sumpah gua lupa!!

"woi lu ade kat mane?dtg kedai bob,gua ade hal nk story",jerit kawan gua dlm telepon..mcm biase,xde nak bagi salam dulu ke,ckp hello ke,terus main ckp je..perangai sebijik mcm komunis.."5 minit gua smpai",balas gua ringkas smbil tekan butang end call..malas nk dgr die merepek dh..gua masuk bilik,tukar seluar jeans..sarung sweater..tgk kt luar,ujan renyai2 air bergelora..tp bulan penuh,so malam x nmpk gelap sgt..gua capai kunci kereta..

nak ke kedai kawan gua 2 x jauh mane..gua syak x abes sebatang rokok dh smpai..seperti biase,gua drive dgn berhemahnye..bwk 40kmj,kawasan perumahan kan..kang bwk laju2 terlanggar makcik2 tgh bergosip dpn umah naya jugak..baru suku perjalanan gua drive,satu motor selisih..bagi lampu tinggi..gua hulur kepala kt luar,bg renungan makrifat kt bdk bwk moto 2..die menikus..gua senyum nipis..

lepas 2 gua selisih pulak dgn sebijik proton saga..dari jauh die dh bg high beam..pas2 bagi hon plak..gua dh panas..klu hon skali xpe,ni stok jenis hon panjang..bingit tau x..gua bukan setakat hulur kepala,dgn tangan skali gua dh hulur dah..bile makin dekat,gua tgk makcik yg drive..gua masukkan tgn blk,x jadi nk tunjuk fak..malas nak biadab ngan makcik2..bile proton makcik 2 btol2 sebelah kereta gua,nmpk makcik 2 menjeling..pas2 makcik 2 siap gerak2kan jari telunjuk,mcm nk bg warning kt gua..

gua geleng kepala..makcik2 skrg makin gengster..pengaruh tv agaknye..gua ingt satu hari nnti kerajaan malaysia kene haramkan gak televisyen..byk sgt buruk dari baiknye..dari side mirror,bayang kereta proton makcik 2 pon x hilang lg,gua dh selisih dgn sebijik lg kereta.kali ni myvi pulak..konfirm org muda yg bwk sbb dari jauh gua dh dgr bunyi lagu disko dari speaker cikai kereta 2..jenis yg pasang lagu kuat2 dlm kereta..yg jenis camni gua x faham..dgr lagu disko dlm kereta pon nak eksyen ke pasang kuat2..menyirap btol gua..

dah la pasang lagu kuat2 pas2 die pon bg high beam jugak kt gua..abes sume org nk bg lampu tinggi kt gua mlm ni..ape salah gua pon gua xtau..panas gua ngan makcik tadi pon x hilang lg,mangkuk ni plak buat tambah panas..bile dh makin dekat,gua jerit.."woiii,nak penampor!!!???"..terus berdesup kereta myvi 2 pergi..tau pon goyang,tadi bkn main lg..

gua mengeluh..byk sgt pemandu kt malaysia skrg ni x bermutu..korupsi melampau sgt..bayar lebih sket dh boley dpt lesen..bebal pon same gak,ambek ujian statik 10 kali pon boley lg ambek lesen..pasni gua cadangkan sape x lepas ujian statik 3 kali terus banned name die..pas2 mak ayah pon same salah gak,senang sgt bagi kereta kt anak..anak baru mengadu penat jalan kaki gi kuliah,dh dpt kereta..pas2 dpt kereta bawak mcm org giler,langgar sana langgar sini..gua ingat kat malaysia,tggal dua org je pemandu yg bermutu tinggi..gua ngan alex yoong..2 pon,die dh kene tinggal jauh dgn gua..

smbil2 mengeluh,tgk2 gua dh smpai kedai kwn gua..ramai jugak yg lepak,smpai 6 meja smbung..gelap mase depan budak2 ni,kata gua dalam hati..gua matikan enjin..baru separuh badan gua keluar kereta,dgr kwn gua jerit..


"woii..save battery pon agak2 la..xkan la lampu kereta pon lu x pasang.."

6 carutan:

apasal boleh lupa bro ? kesian...tak apa..

 

heh!
ptutla..
pasni konfirm tak lupa dah!

 

bahay nie kalo slalu sgt lupe..lme2 name sndiri pn lupe..haha..just kidding.

 

haha..aduyai.patutla byk betul yg nak mnegur.hak hak.

tak pew len kali jgn lupa lgi k.bahaya.:)

 

hahahahaaaa...blh tahan la...