menuju puncak waklu!!!

lepas maghrib tadi,perut gua dh mula buat hal..fesyen mengada2..asal lapar je berbunyi,asal berbunyi je lapar..gua terus turun dapur pegi bukak ricecooker..bergenang air mata gua tgk nasi dh abes..sebutir nasi pon xde,gua syak adik gua mmg amalkan ayat "sebutir nasi itu ibarat setitik peluh petani"..dlm fikiran ingat nak tutup ricecooker kuat2,wat style mcm mengamuk tp gua goyang jugak takut mak karate tengkuk gua..jadi gua tutup mcm biase..

gua pergi ambek kunci moto..nmpk gaya malam ni gua kene tapau nasi..smpai kt area kdai mkn byk2 dkt ngan umah gua,nmpk sume tutup.gua dh gelabah,bile masa plak kedai2 ni cuti ari sabtu..meniaga mcm x nak meniaga je dieorg ni..sehari bukak,4 hari tutup..nak kate kaya,xde plak gua nmpk ade banglo baru naek..dahla sume pakat tutup serentak plak 2..

gua ambek nafas panjang..fikir dalam2..gua kene pegi tmpt jauh sket ni..dlm 1 kilometer ade lg tmpt mkn..kat sane kompem bukak..tgh perjalanan,nyaris gua terlanggar satu konvoi lembu..cilake punye lembu,maen jalan je tgh jalan..langsung xde sivik..klu gua jumpe tuan punye lembu ni mmg gua langgar tang situ jugak..naseb baek dgn pengalaman menunggang motosikal bertahun2 tanpa lesen,konvoi lembu 2 berjaya gua elak..

sampai2 je food court 2,gua termencarut lagi..satu kedai pon x bukak..gelap gelita mcm port bdk maen barang..gua ronda plak satu taman dan berakhir dgn kecewa..satu kedai mkn melayu pon xde bukak..yg ade bukaknye kedai nombor ngan kedai mkn cina..nak order nasi goreng kt kedai nombor mmg saje cari pelempang..xkan gua nk tapau kt restoran bah kut teh,ade jugak mak gua x mengaku anak ni..

gua dh mula syak sesuatu..ni msti sbb kes akademi fantasia..abes sume kedai tutup sbb nk tgk konsert kt umah..kes ni gua syak dh sama serius mcm kes sudin ajaib..menteri2 xley duk diam je,nak xnak kene bwk masuk parlimen kes ni..klu ari2 ade konsert abesla org mcm gua kebuluran..kes mcm ni dah kire boleh mengugat kestabilan negara..

gua nyalakan rokok,klu xde nikotin otak gua x jalan sgt..pikir punya pikir,gua tggl jalan terakhir..tapau kt kdai mamak..klu kdai mamak lu org xyah tnye la bukak ke tutup,klu ari raya pon dieorg selamba lg bukak..2 sebab kadang2 gua naek musykil gak..klu nk ikutkan gua x baper into sgt tapau kt kedai mamak tp nak wat camne,perut gua priority utama mlm ni..eh priority ngan utama bkn sama maksud ke?ahhh,x kisah la..sebut priority utama mcm sedap je kan..

gua terus pegi tapau nasi..dkt 6 hengget jugak la gua kene pow ngan mamak..lepas siap tapau,terus gua balik umah..niat dlm hati nk tgk bola tp balik2 je mak gua tgh layan konsert akademi fantasia..x pasal2 dgn mak gua dh terpengaruh..gua mengeluh..abes je mkn xtau nak watpe,gua naek atas borak2 ngan mak gua..tgh2 borak,kwn gua call ajak pegi bandar..xde pikir panjang,gua rejek terus pelawaan die..ckp yg gua ade hal..gua mmg xley org kacau waktu riadah gua ngan family..tapi mase borak2 ngan mak gua td,gua ade perasan satu benda..


bdk rambut pendek dlm konsert af tu macam comel gak gua tgk...sape name die ek??

2 carutan:

siot giler je. fenomena AF melanda..
nasib baik rumah aku takde orang minat citer tu..

layan cengkerangrama tv3 lagi best.huhu

 

hahaha..demam akademi fantasia dah melanda.Len kali tiap hari sabtu lu reserve arr nasik siap2 ltak kat dalam almari.hak hak hak.