bila demam datang melanda

dah dua hari demam2,batuk berpanjangan..
time demam ni duk umah je,
jadi baik sekejap,
hari2 main guling2 je,
dari hujung pintu depan sampai hujung pintu belakang,
kalau pintu x tutup dah lama guling sampai ke jalan besar..

bile demam baru perasan byk benda,
yg x baper perasan sgt bile sihat,
baru sedar awek 7E depan 2 rupanya duduk selang sebuah rumah je,
nyesal x ajak tumpang bile nmpak ari 2..

mase demam baru perasan,
yg kita x braper kuat sebenarnya,
baru Tuhan bagi demam sket,
buat sume bnda pon mcm x larat..

2 naseb baek Tuhan bagi demam je,
x main cabut nyawa terus,
nak tgk insaf ke tak,
tapi manusia tetap manusia..

masa sakit je jadi baik,
masa sakit je call mak,
masa sakit je duduk rumah,
masa sihat??
haram..

dpt sms mase tgh guling2 ptg tadi..

kawan gua:"gua baru baca blog lu,so gua dah buat satu rumusan"

gua:"ape?" saje reply ringkas..nak ringkas "k" je mcm x kena plak..

kawan gua:"muka mcm komunis,dlm hati ada taman..muka pecah rumah tp hati kaler pink..kahkahkah"

gua nk mencarut pon xde feel demam2 camni..