5 hari selepas tahun lepas

sudah 5 hari,byk benda yg gua kene membiasakan diri..biasakan diri ngan umah baru,biasakan diri dgn persekitaran baru dan biasakan diri dgn gaya hidup yg baru.yg x baper baru ialah puaka2 yg duduk bersama ngan gua..masih x berubah..tetap masuk air mcm time study dulu.

hari pertama tahun baru dh dimalukan..sumenya bile kakak gua no 3 atau de dtg ambek gua kt umah sewa.de ajak gi umah kakak gua yg no 2 atau angah sbb de nk tumpang basuh baju..de baru je posting ke kl,so byk barang2 die x smpai lg dari melaka..

kadang2 gua pelik jugak,asal dtg kl je msti rase mcm kt kaki gua ade pasang alat pengesan.x kisah duk ceruk mane pon msti kakak2 gua cari jugak tp sbb gua adik yg baik gua turutkan je laa..

malam 2 de ajak gi mkn kt tesco ampang..tp baru je sampai kt parking tesco 2 keta tibe2 buat hal..xley masuk gear..bau hangit semacam..de dh cuak,abg lan duk garu2 kepala tp gua maintain steady je..

tp kesteadyan gua 2 agak terguris bile abg lan suh tolak keta..tolak keta lebih2 lagi di dpn khalayak ramai mmg memilukan..tambahan pula bile byk awek yg lalu lalang..kot gua ni superhero dh lama gua transform jadi kamen rider mase tolak keta 2..xde la org nmpk muka sebenar gua.

naseb baek lepas 2 de blanje mkn kt secret recipe..kurang sket panas hati gua..dah la tggu tow truck berabad lamanya..smpai kt umah angah plak bahan kutuk ngan ketawa lagi..esknya pagi2 gua dh bngun sbb semangat nk blk umah sewa tp 2 sume tggal angan2..

de plak ajak tdo umah baru die,siap majuk2 lg bile gua kate lain2 kali..sekali lagi gua akur..baik giler gua..tdo smlm kt umah de pas2 tghharinya blk smule ke cheras.ptg 2 gay ajak gi shah alam,die kate nk tgk pasukan brazil main bola.

gua tanya,"lu tau x jalan,kang sesat kang"..gay slamber ckp xpe,boley tgk google maps.gua pon layankan je.tp sbb layankan je la gua mencarut ntah baper lame bile kteorg mmg sesat..bingai punye shah alam,x boley ke letak 1 seksyen je,yg letak berpuluh seksyen 2 apesal..kan dh susah nk cari.

tgh2 sesat 2 tibe2 teringat gadis alam maya,kot terjumpa boley gak suh die jadi pemandu pelancong,xpon alang2 terus boley gua mintak gaji tp gua tau waktu2 mcm tu msti die tgh layan mimpi kt umah..

lepas stgh jam baru jumpe tmpt 2..pas2 gua mncarut lg bile tau gua dh kene kencing ngan gay..rupe2nye die bkn ajak gua tgk pasukan brazil main bola tp nk tgk final liga futsal kebangsaan..gua redha.

tiba gua jadi malas nk menulis..esk2 la gua smbung blk pasal citer baki 3 hari lg 2 ekk..