Abang

Kadang-kadang gua tak suka jadi Brader Leplep. Alter ego yang gua cipta ni kadang-kadang makan diri. Pernah sampai satu tahap gua dah tak kenal diri gua. Gua terlalu leka dengan pesona Brader Leplep. Oleh sebab itu,hari ni gua nak tulis entri tentang diri gua yang real. Takde unsur tokok tambah yang membuatkan gua nampak power.

Gua jarang cerita pasal abang gua. Yup,gua ada abang dan beza umur kitaorang hanya setahun je. Tapi entah kenapa gua dengan abang gua tak pernah ngam,tak pernah sekepala. Gua dengan abang gua tak ubah macam minyak dengan air,tak ubah macam spongebob dengan squidward,tak ubah macam batman dengan joker.

Kalau nak cerita pasal bergaduh,dah banyak sangat,dah selalu sangat. Dulu waktu masih remaja memang mudah kitaorang nak bertumbuk tapi nasib baik la sejak masing-masing dah tua ni kitaorang dah mula matang(sedikit) dan kalau bergaduh pun cuma sampai ke tahap bertekak mulut.

Daripada kecil sampai besar,gua dan abang gua bersaing dalam macam-macam benda. Dan akhirnya gua sedar gua dah tak layak bersaing dengan dia. Puaka macam gua memang patut kalah dengan orang macam dia.

Walau ayat dia kadang-kadang mencengkam sampai ke hati,walau layanan dia kadang-kadang dingin macam air tasik Chini,gua tahu dia sayang gua. Gua tak pernah kasitau sape-sape pun tapi dari dulu sampai sekarang dia sentiasa jadi idola gua dalam beberapa hal.

Orang lelaki susah nak luahkan rasa sayang dia sebab ego. Tapi hari ni gua campak ego gua jauh-jauh sampai Papua New Guinea dan gua cuma nak cakap satu benda je,gua tahu gua puaka,gua tahu perangai gua kadang-kadang macam celaka tapi gua sentiasa sayang abang gua.

Walau kita macam minyak dan air tapi kalau takde dua benda ni macam mana suatu masakan tu nak rasa sedap ye dak?






P songlap duit S : Terima kasih la pada semua yang vote entri kontest gua samada yang sukarela atau pun yang puas gua paksa. Gua tak kisah sangat menang ke tak,asalkan dapat sokongan lu orang sampai camtu gua dah rasa bangga gila. Tapi buatnya gua menang,baik lu orang redi tengok keangkuhan paling power..kehkehkeh..

17 carutan:

aku takda abang.cis!

 

apa yg lu kagum dgn abang lu sebenarnya ni? dia punya lagi besar? maknanya lu punya kecil?

 

komen di atas dan yg ini Linglung yg punya, malas nak tukar account..

 

anisa,len kali cuba cakap saya sayang abang alep saya pulak..kehkehkeh..

FAR,alololo..mei sini mei..gua nak marah lu macam abang-abang selalu buat..

Linglung,jadah mende NN icon ni?mainstream betei..gua kagum dengan abang gua sebab dia tak pernah jadi puaka macam gua..

 

bila nak approve komen aku?

 

NNicon tu emel bisnes, harap maklum.

 

lambat betul lu nak approve, puas gua tunggu..

 

musim durian bersilih ganti pun belum approve gayanya ni?

 

amboi abam linglung ni sunyi bebenor nampaknya,mei datang cheras boleh teman gua makan nasik..

 

adeh. tak tahu nak komen apa. follow me back.

 

cehh.patotla aku xda abg.kalau ada abg yg penuh kasih syg xpe gak.huahahaha

 

sayang ketat ketat abam gua

 

gua dh start rindu lu leplep. ini semua kes abg ajimm nak bertunang. *sigh*

 

kan..gwa dah syak dr dulu lagik..lu ni msti da tua punya!

junjung ego tuh tinggi2 pown, xkemana lor...

cer klo abang lu baca ni.lu agak, apa reaksi dia?

 
This comment has been removed by the author.