tanggungjawab

gua berlari turun ke dapur..akibat terlalu laju larian gua tu,kadang-kadang terasa kaki macam tak mencecah lantai..turun je dapur,gua bukak peti ais ambil air nescafe 2 hari lepas yang masih berbaki suku cawan.sekali teguk air nescafe lenyap dari pandangan dan mula mencurah masuk ke kerongkong.

gua baling cawan kosong tepat masuk ke dalam sinki dan menuju keluar rumah.jam di tangan menunjukkan baru pukul 4 petang tapi hari nampak seperti sudah masuk maghrib..gua harap tiada makhluk yang berpuasa sunat hari ni terpedaya dengan cuaca..apabila gua mula memasuki kereta,titis-titis hujan mula menitik di cermin hadapan kereta.

pemanduan berhemah yang diajar oleh pakcik aris,cikgu kereta gua dipraktikkan sepenuhnya..misi berjumpa seorang puaka perlu terus dijalankan tanpa mengira keadaan.sedang asyik gua memandu,sebatang pokok ceri jatuh betul-betul di hadapan.stereng kereta gua pulaskan sedikit dalam 10 darjah ke kanan dan gua berjaya mengelak pokok ceri tersebut dengan begitu tenang sekali.

gua lihat pokok ceri tersebut melalui cermin belakang dan tersenyum nipis.."kau sudah berjumpa buku dengan ruas",bisik gua sendirian.hujan semakin menggila,kereta-kereta di jalanan semakin perlahan,budak-budak di tepian juga semakin berkurangan.

dari jauh gua melihat sesusuk tubuh manusia sedang berteduh di bawah bus stand.susuk tubuh itu amat gua kenali.susuk tubuh itu pernah menjadi kegilaan suatu ketika dulu dan tiba-tiba dia menghilang.cuma baru-baru ini dia menjadi fenomena semula.

gua berhentikan kereta dengan hajat menumpangkan dia.apalah guna kereta mempunyai banyak seat kalau bukan untuk diduduki ye dak?dalam perjalanan,kami berbual-bual untuk menghilangkan kesunyian dan juga kesejukan.bila sampai di rumahnya,segaris senyum manis dilemparkan berserta ucapan terima kasih.gua mengangguk steady.


malam tadi sedang gua menonton tivi,mak yang sedang melipat kain tiba-tiba bersuara,"kita dalam dunia ni banyak tanggungjawab..nak kawin tu pon kire tanggungjawab jugak..sedangkan nak jaga anak orang tu pon susah,inikan plak nak jaga anak orang yang dah anak.."


gua buat-buat tak dengar sambil pura-pura ketawa tengok lagu banci penduduk kat tivi.




gua syak dua benda je.kalau tak mak gua dah pandai baca otak orang mesti ada kutu-kutu cilake mane yang report kata gua tumpangkan janda beranak satu siang tadi..dem betei..

33 carutan:

dalam kate lain, mak lu nak cakap:


"lu ni dah lah kawen lambat! ni dah gatal nak kahwin, gi ber scandal dengan janda anak satu plak! tak reti carik anak dara ke hape??!"

mak lu memang rare cara tegur tu.

 

hahaha. mak kau tegur secara deep lah

 

esok2 gua komen lg. nantok ni ;)

 

seperti gua bagitahu lu sebelum ni. kita lelaki kita kena tolong perempuan. tak kisah la dara ke janda. tapi kena ingat. kemaluan kena kuat. barulah betul-betul bertanggungjawab.

 

gwa cuma nak membayangkan mcm mana muka lu bila mak lu sound lu.

 

hahaha

kalo dah jodoh.....

;p

 

hahaha

kalo dah jodoh.....

;p

 

hahaha

kalo dah jodoh.....

;p

 

gua pelik laa berbual2 bole hilangkan kesejukan ??



baek lu jage anak mama wa! amacam ?

 

muahahaahahahaa..kalau lu kawin dgn janda,gua taknak gi majlis lu.biar lu tak jemput pun.hahahaha

 

gle lu..lu skrg taste nak jande je e....bole thn..

 

KAHKAH! gua syak janda tu yang ngadu kat mak lu. KIHKIHKIH

 

haha. mak kau mmg terbaik la kan nk bg nasihat secara tersirat

 

sian alip...
xde anak dara nak kat dia..
janda pun janda la alip...

 

jlove,ape dosa gua?xkan tumpangkan janda balik pon salah?

amal,haah,mak gua kdg2 boley tahan deep jugak teguran die..lebey kurang deep mcm deep purple..

kelly,jahanam..

berd,gua akan catit notes tentang nasihat lu ni..ade tips camne nak kuatkan kemaluan?

 

wanie,gua buat muka pesen orang baik je..steady tak gua?

cikgadis konpius,gua pasrah..

cikgadis konpius lagi,gua redha...

lagi2 cikgadis konpius,gua terima apa adanya..

 

tia,haba dari mulut pon boley memanaskan badan jugak..

oraitt,kalau camtu gua jaga je acu anak sedara lu..amecam?

iznie,hoi hoi!tau la aok tu artis..toksah nak eksyen sgt dgn keh yek..

aminah,kadang2 janda boley tahan mantap jugak dari anak dara.

 

gua tau lu eciz,gua pon syak camtu..skrg ni mcm2 pompuan snggup buat utk dptkan gua..

redballerina,haah,tapi kdg2 selamba je mak gua sound direct..

ejat,kesian lu,xde manusia pon nak kat lu..xpela ejat,bunian pon bunian la..

 

gua syak mak lu lame2 nanty pasrah la terima janda tu.. haha

 

taste lu mmg janda ke? hahaha.

jlove tu ada trang tang tang lu pndg sepi ye.

 

rosyam,jangan,gua dah janji dgn mak nak bawak org len..keh keh keh..

zuely,jlove tu predator..lu nak gua kene ratah ke ape?

 

klw lu kne ratah pon, gua takde efek pape. haha.

 

sian lu...xde makhluk nak kat lu...puaka pun puaka la...

 

ok ape gua terlepas?...ha..lu jangan..janda2 ke..kang tersangkut xleh buat ape..bhahhaha..jgn lupa pggil gua makan nasi minyak..

gua mmg jarang leh online...lu jgn nakal2..bhahahah

 

zuely,dem..lu nak kene ratah gak ke?

ejat,nak pelempang?

harry,okies bff..ai x notty2..wakkakaka..

 

gua xkn kne ratah sbb predator kte tu xsyg gua. tp, dia syg lu. keh keh keh.

 

jgn lupa tnggung jawab lu ke atas btang lu...kah2.

 

ah kau...skit2 nak lempang...kiss xleh ke?

 

hahaha.. syiokk giler kne sound kan lep2? ahaha.. adeii..

 

lu minat kat janda tu kah?

atau lu tumpangkan je?

gyahahhhah~

 

zuely,gua memang selalu menjadi kesayangan orang ni..

hiro,selagi gua mempunyainya gua xkan lupa..

ejat,sory,i'm straight..

lya,xdela best sgt..pedih jugak sampai ke hulu hati..

hell,gua tumpangkan je la..xde sekelumit nafsu pon dalam niat gua tu..ok,gua tipu..

 

mesti janda tu ada keistemewaan yg ketara sampai lu sanggup menumpangkan dia..

 

fndrocka,keistimewaan tu mmg ade tp susah gua nak gambarkan..