saspek?


beberapa hari yang lepas...

gua sedang mencekak pinggang sambil melihat ke arah pokok rambutan di depan rumah..sesekali gua mengeluh..hidup tanpa seorang makwe memang sukar..lebih-lebih lagi bila datang musim buah..tiada siapa di sisi untuk memujuk gua dengan gaya paling comel untuk mengait buah rambutan..

PREEEENNNGGG!!PRENNGGG!!PRENGGGGG!!

sebijik motor honda cup 70 sedang terbabas masuk ke area laman rumah gua.jika tidak dihalang mungkin puaka ini akan terbabas sampai ke kemaman..dengan tangan masih mencekak pinggang,gua hulurkan kaki kanan menghadang motor tersebut.motor itu berhenti,penunggangnya terpelanting ke tepi garaj kereta,kaki gua sedikit kebas..kebas tapi masih steady.

"haa,lu mekmuk!bawak motor serupa cilake ape jadah?lu tau tak orang gemuk tak sesuai merempit?",soal gua sambil memberikan renungan makrifat..

"brek gua tak makan la",jawab mekmuk dgn muka kesian.

"haa,apesal datang rumah gua ni?",soal gua sambil membetulkan lipatan kaki seluar jeans..

"dahaga ni..bagi la air dulu..air masak pon takpe,tapi kalau air oren lagi bagus",jawab mekmuk sambil melihat-lihat sikunya yang sedikit luka kesan dari pelantingan tadi.

"mei sini',jawab gua ringkas..mekmuk mengekori dari belakang.sampai di telaga gua menyuruh mekmuk menyambung kembali perbualan kami tadi..

"lu tau tak izman masuk dalam malam tadi..die saspek ape ntah..",gosip mekmuk sambil menimba air dari telaga.gua mengucap panjang..

cukup gua tak sangka izman yang merupakan antara puaka berhati murni yang gua kenali pon terjebak sama dalam masalah ni..sambil memikirkan hal izman,gua melihat ke langit..kelihatan langit cerah.masa yang sesuai untuk bermain layang-layang..



hari ini...

sedang gua asyik menghisap rokok di atas pangkin di bawah sinar rembulan,gua terlihat satu susuk badan yang gua kenali lalu di depan rumah.."woi izman!!lu sini jap",jerit gua tanpa segan silu..izman datang ke arah gua dan duduk di sebelah tanpa disuruh.."apesal?",tanya izman ringkas..

"lu nak jadi ape ni izman sampai masuk-masuk dalam ni?lu jadi saspek ape?lu isap dadah ke?kan gua dah kata jangan isap dadah jangan isap dadah lu degil jugak kan..lu betei-betei macam budak-budak..cepat sangat terpengaruh,budak-budak pon stakat terpengaruh dengan tivi je..lu tengok diri lu sekarang..kurus,pucat plak tu..ape nak jadi la lu ni izman",bebel gua bertalu-talu..

"lu cakap cilake ape ni?gua baru keluar wad,saspek denggi la syaitann!!",balas izman dengan lincah..




gua buat-buat tengok lampu..







p seksa s:mekmuk,kalau lu baca entri ni gua nak kasitau lu satu je..cepat-cepat keluar dari malaysia sebelum gua dapat jumpa lu!

33 carutan:

huahua!1kelakar lah cite lu....waa saspek dgn mekmuk tue..kahkah!!deii..main terjah je kwn hang tu watpa..kahkah!!

 

ekekekekeke :D

mekmuk: gua belom sempat bgtawu habis lu dh halau gua balik. apekes halau gua kua mesia. ekekekeke :D

 

bhahhaha...gua ada mask scarecrow lu nak x?bahhahha

 

ehehe..nsib baik tak suspek HIV..keh2.

 

kalau gua jadik izman, gua ratah lu tang tu jugak. dulik la vege tak vege. lain kali join la macik macik suke gossip tu, baru tau citer sebenar! ni dengar citer puaka sorang je.

 

leaphhh..leaphhh..nak rambutan!
tolong kait plis plis (^-^)V
Hahahaahaahaa

 

lu da taw mekmuk tu camtu,tny la betei2..
izman lak lu men terjah je..tny dulu xleh?

hahaha

 

abang alep, nak rambutan! (sambil tarik2 lengan)

bahahaha~

ape ke puaka laa mekmok tuh! lu pon sme je, len kali gali dlu cter betei2, :)

 

soskang sape yg teraniaye? hahaha.. mekmuk kot nye kan? =P

 

ah,lu 2 yg sker bwat conclusion mandai2.wah!conclusion 2..nampak sgt muet wa cemerlang.miahaha!len kali lu jgn pk negetip je.ayat nak tegar je lu bagi kat mamat 2 kan.da xmasal sedebik kene muke sendirik.keh3

 

kalau itu adalah wa

gwa tak buat mcm si izman

gwa bagi lu penampo sedas baru gwa cakap

takpun gwa hempuk lu dengan lampu yg lu buat buat tengok tu

 

KAHKAH! seronok bila tengok kawan yang sedap membebel jadi malu. LALALALA

 

kelly,cilake..sejak bile lu bersekongkol dgn mekmuk plak ni?

masitah,sesekali gua nak jugak feels mcm nas ahmad ye dak?

da lovac,xnak la..mask scarecrow x sesuai utk wajah perfek gua..

hiro,x terpikir plak gua nak fitnah die sampai camtu skali..

jlove,ahh lu,klu nama predator 2 mmg xley lari dari ratah org..gua ni brader2,join makcik2 gossip abesla imej gua..

 

iznie,artis mcm lu sudi ke mkn buah rambutan ni?takut lu x biase je sbb lu slalu mkn buah2 import mcm blueberi je kan?

ejat,ahh gua memang pesen camtu..gua bukan poser mcm lu..

tia,erkk..tu ke gaya paling comel lu boley bagi?malas gua nak gali2,abes kotor baju nnti..

GND,ape plak mekmuk..dlm kes ni gua la org yg plg teraniaya sekali..

 

:) gile dan selamba..
aku suke

 

aleen,alaaa..kali ni je conclusion gua silap..selalunye conclusion gua tepat dan jitu je..ces..stakat conclusion gua pon boley ckp,xyah membazir nak ambek muet2 tu..

wanie,lu sampai hati ke buat gua camtu?x ingt sume kenangan manis kite dulu2 dh?

eciz,lu jgn seronok sgt..hidup ni mcm roda..hahhaha..

pelatt,cilake..lu ckp2 jijik ni ingt blog gua tandas awam ke hape?

 

miez hanem,klu lu ckp mekmuk ngan izman tu gila gua setuju laju2..xpe,part selamba tu gua ambek..

 

mekmuk cam haram!!
masuk bukan sebarang "masuk"


>>___<<


muahahaahhahahahha
cilake mekmuk!

 

gua poser...



lu LOSER...



ngam kan?
hahaha

 

malu kan. tapi kenapa lu tak bunuh si izman kat situ jugak? hilang bukti lu dapat malu.

 

denggi pun bahaye beb. boleh terus masuk 'dalam' terus. hahha

 

frodo,lu jgn carut mekmuk sgt..die tu kenal abang long area kuantan ni..

ejat,faking..

berd,gua malas nak cari alibi malam2 buta camtu..

q,haah..klu bdk izman tu masuk dalam terus xdela gua malu camni ye dak?

 

damn it!
macam haram cter kau

kah kah kah

 

alip..gua dh kembali skang..jom kita berbalas2 komen..i dah deactivated fesbuk anyway..haha

 

keh2..murni dan kacak hati mu.

 

amoi,ye gua tau..sigh..

rosyam,lu jgn..mekmuk 2 xley dipercayai..

syo,okies yayang..hahhahaa..gua pon dh lame x bukak fesbuk..

hiro,nmpk sgt kite x setanding ye dak?keh keh..

 

hahah
ngok je
ptt la biey suke bace blog ko bro
hahah
:p

 

akmal,biey mane plak ni?

 

deii.. apesal ramai orang denggi neh? cam haprak! housemate nis pun kena gaks. tp yg pelik, nis neh bilik giler banyak nyamuk bole buat muzium sbb tepi longkang. tp dia yg duduk bilik xde nyamuk tu kne denggi?

nak cuti kat spital gak! [cam bunyi2 mental x? Ada orang kata gua psiko. fuh! psiko, mental, obses.. yup. that's me.]