sapa jumpa gua bagi suku dari hati gua..

tengah gua rileks-rileks sambil main ps2 untuk sesi membalas dendam tengahhari tadi,anak mata gua dah perasan adik bongsu gua baru balik sekolah dengan mengendong basikal kawan dia..naseb baik kawan dia tu lelaki,kalau perempuan memang gua kasi libas belakang badan dua-dua..scene bonceng belakang makwe pada usia 12 tahun agak keterlaluan bagi gua..kalau 13 tahun tu lain cerita..

sebagai seorang abang yang prihatin,gua hentikan permainan ps2 dengan skrin tivi menunjukkan netherlands 9 - 0 spain..gua berdiri di muka pintu sambil mencekak pinggang.."basikal izzat mane?",tanya gua serius.."hilang kat sekolah",jawab adik gua separa sayu..

gua buat-buat muka garang sambil membebel seframe dua..lepas sesi bebelan gua itu diganti pulak oleh mak,gua ambek moto bawak garaj terus pergi dengan niat untuk mencari basikal adik gua.sampai di port biasa kutu-kutu mempraktikkan teknik pembedahan pada motosikal,basikal dan sesekali kereta,mata gua melilau mencari..kelihatan seorang kutu sedang asyik terbaring berhampiran tangki air.

gua hampiri kutu tersebut dan menendang bahagian dada dan pinggangnya secara berselang-seli..apabila kutu itu tersedar,gua terus tangkas menanyakan soklan,"lahanat,ada nampak basikal adik gua?"..

"sumpah takde,mana ada sape-sape berani usik,kalau ade pon die tak tau tu basikal adik lu kot",kutu menjawab tergagap-gagap sambil memuntahkan darah.gua senyum nipis...

di bawah pokok yang tidak diketahui jenis spesiesnya,gua dan seorang puaka sedang menikmati lai chi kang sambil membincangkan hal serius."budak-budak gam sekarang ni dah makin teruk,basikal adik gua pon dirembatnya..kang esok camne dia nak pergi sekolah,tak ke gua jugak yang nak kene hantar?",komplen gua sambil mengukir-ukir meja dengan kunci kereta..puaka angguk kepala..

"hari tu mase gelang emas makcik gua kena curi,dia pergi jumpa bomoh.bomoh tu kasi batu suruh goreng,bomoh tu kata kalau goreng batu tu nanti pencuri tu pulangkan balik barang tu sebab tak tahan kepanasan",terang puaka sambil mengunyah laici..

"dah tu dapat balik ke gelang emas makcik lu tu?",tanya gua musykil..

"dapat apenya,tong gas tiga kali tukar takde apa pon jadi",jawab puaka separa tersenyum..

terus gua selamkan muka puaka dalam mangkuk lai chi kang.



sekarang ni gua nak tunggu lagi dua tiga hari,kalau tak dapat jugak cari basikal adik gua tu,gua nak bawak perkara ni ke karam singh walia..biar abam karam bagi pepatah makan dalam sebaris dua..untung-untung pencuri tu tertengok,insap jugak die ye dak?gua bukan apa tapi basikal adik gua tu agak "rare",kalau jual kat pasaran gelap,mau sama harga dgn sebijik helikopter..tak ke naya nanti kalau kutu rempit cilake ni bawak helikopter pulak pegi merempit nanti..


tapi yang paling gua takotkan,pagi gua akan bermula dengan buruk bila melihat perangai budak-budak sekolah rendah tiap-tiap pagi..

12 carutan:

hahah .lawak gile entri ni .perbualan ko ngan kwn ko tuh betul2 lawak la .tiga tong gas abis xleh tahan tu .tergelak2 aku .hahaha .

 

lu kene bangun pagi hantar adik lu gi skolah?

ok la tu balik tu

kita main ps2 sama2

wa jadi spain

lu jadi netherlands

ok Spain 1 lu 0

dah skrg strip dpn wa

wa tak kira

 

fuiyooo!
garang gyler brader neh!!






agak2 wa ilang nnt lu mengamok cmneh tak ? bahahaha~

 

azry,lu jgn gelak beria sgt..mak gua kate sape gelak beria tu mksudnye nak nanges jap lg..

wanie,apesal tetibe gua kene strip dpn lu plak ni?lu suke ambek kesempatan kan..

tia,gua bukan garang la,gua tegas je..xtau la,cube lu hilang dulu..pastu nanti baru tau gua mengamok camne..

 

belikan baru sudah....ala..lu nak exaggerate lbh kan/..selam muke lam air lai chi kang la..sepak kang..bru tau...hahah

 

moto bawak garaj??????



























camne tu alep??

 

der, ape kes anta adik pi skola.. x brader2 la der.. hahahha

 

aminah,lu jgn garang2 dgn gua..gua xley,nnti gua tergarang blk..

ejat,lu tunggu je entri "special" lu..gua ingt nak ajak hellioz skali..

syam,gua terpaksa dow..gua takot mak gua mengganas pagi2 klu gua xnak hantar..

 

kawan2!! saya plagiat entri alep!!
sila2..semua dijemput membaca..










xpayah la alep..aku da promot diri sendiri daa..hehe..jgn marah..

 

kire mcm refleks la e tergrg blik tu?

 

haah,lebey kurang la..klu lu xnak gua refleks baek lu sopan2 je ngan gua..

 

tadi dalam train gua perhatikan dua budak skolah in school uniform, maybe form 2 kot, chinese, bf-gf. berpeluk peluk dalam train. gua rasa macam nak lempang dua dua ekor menggedik camtu. keluar nafsu predator gua.

kalau melayu, gua confirm berdiri depan diorang tengok diorang sampai diorang malu. tapi segan plak gua sebab takut kene stare balik sebab gua pakai sexy.

kah kah kah!