the oranje

menjelang world cup yang akan bermula lagi 3-4 hari ni,gua seperti lelaki-lelaki tulen yang lain akan mengumumkan pasukan pilihan gua pada world cup kali ini.gua akan memilih satu negara yang mempunyai tiga nama..ya,100 markah untuk siapa-siapa yang memilih belanda,holland atau netherlands.j.love,lu tak payah nak mengelat.gua tau lu teka pakistan kan?

sebab utama gua pilih belanda ialah kerana keluasan negaranya yang sama besar dengan pahang.nak tunggu pahang masuk world cup nampak sangat kerja tahyul,jadi baik gua pilih belanda je kan.pasukan bola dari negara kincir angin ini juga digelar the oranje,clockwork oranje dan the flying dutchman.(gua rasa macam orang pandai-pandai bila taip negara kincir angin tu)

sebab kedua gua pilih negara ni kerana corak total football yang diamalkan oleh mereka walaupon total football ni dah tak macam mase tahun 1974 dulu..untuk pengetahuan lu orang semua hanya dua kelab sahaja di dunia yang masih menggunakan prinsip total football iaitu arsenal dan barcelona. sebagai seorang gooners,gaya permainan belanda amat dekat di hati gua..ok,gua dah mula rasa macam cilake guna ayat camni..

tapi untuk mendapatkan mood gua akan terus mengunakan gaya bahasa macam ni..baru la macam shebby sket ye dak?sebab ketiga pulak ialah pada world cup kali ini belanda mempunyai ramai pemain berkualiti seperti van persie,van bommel,arjen robben,dirk kuyt,rafael van der vaart,huntelaar,wesley sneijder,van bronckhorst,van der wiel dan ramai lagi.

walau bagaimana pon belanda seperti juga the flying dutchman mempunyai sumpahannya tersendiri.walaupon diakui sebagai satu kuasa bola sepak yang kuat mereka tidak pernah memenangi world cup..paling kuat pon dapat no 2.tu pon masa tahun 1974 ngan 1978.jadi tahun ni gua harap pasukan kendalian bert van marwijk ini mampu merungkaikan sumpahan mereka.gua syak belanda memerlukan khidmat bomoh terlatih untuk menjayakan proses membuang sumpahan ini..

akhir kata gua ada sedikit pengumuman untuk pengetahuan lu orang semua..sepanjang world cup 2010 berlangsung gua akan menggunakan nama baru untuk menaikkan lagi spirit kehollandan gua.gua akan menukar nama kepada.....






van der Lif

14 carutan:

gelymat siyal!

gyahahahahaahahaah~

van der lif?

baek lu gune name van bapak gwa

VAN FORD LIF
lagi style
gyahaahahahaahahaahha~

 

mmg kompon afrika y menang.. percayelah..

 

hahah...nak guna nama apa?? blur wa...

 

flying dutchman ..lu byk tgok spongebob ke..wakkakakkaka...

 

gua baru nak komen nak kaitkan lu dengan spongebob. tapi HyperPlasma dah cakap dulu.

weh weh lu jangan nak kantoikan gua okeh. manede gua teka pakistan! gua anti betul pendatang tanpa izin okeh.

gua kene sokong argentina. sebab bakal suami contract gua suruh. HAHAHA

don't cry for me argentina, van der lep-lep!

 

ai ai van der lif!

ps// lama gua tak komen sini kan.lu rindu tak?

 

hellioz,ahhhh..gua tak kire..lu x pnggil gua van der lif gua amuk satu blogspot..

amri,lu ingt bola sepak ni mcm lumba lari jarak jauh ke nk harap afrika menang?

amir,lu bukan blur lu buta..

harry,spongebob banyak informasi ape..lu jgn mcm2..

jlove,lu xyah berdolak dalih boley..lu jgn ngade2 nak sokong argentina..argentina tu selera seks dieorg kotor lu tau..baek lu sokong holland..gua pakse ni..

tfa,err..adela seminit dua kot gua rindu..

 

gua sokong pasukan geng kapak

 

love portugal- CR9
japan - hidetoshi nakata
england - rooney
ivory - drogba
brazil skuand samba~

=p

okay lau belanda menang sy belanja kamu mkn! ahahahahaha

 

i sokong cina (^_^)

bolehh

hahahahhaa

 

iznie,lu ingt lu stephen chow ke ape nak sokong geng kapak?

zuana,gua pegang ayat lu ni..kalau takde gua pastikan lu menyesal seumor hidup..

wanie,ni sorg lagi..ni world cup la..bukan kejohanan ping pong nak pilih china..

 

tak arsenal langsung sokong holland..hahaha..eh..dorang masuk world cup tun ne ker???

 

gua men cara 69 total... lu lak?

 

eisz,hoi..arsenal la sokong holland..xkan nk sokong north korea pulak..haah,tahun ni je dieorg masuk..tahun depan tak masuk dah..

syam,gua men cara total colgate..