legenda budak poser bahagian tiga

romy memegang erat pinggang eric dari belakang..moto honda fame yang dinaiki mereka berdua kadang-kadang terhuyung-hayang akibat jalan yang berlekuk sini sana.tambahan pula malam agak suram dan eric pula hanya baru sebulan pandai menunggang motosikal.itupon selepas dicabar oleh eton,wanita pujaan eric.eton katakan yang tidak cukup cool kalau pergi ke pekan dgn menaiki bas yang hanya lalu 5 jam sekali di kampung mereka.

"eric,tenggiling!!!",jerit romy tiba-tiba memberikan amaran.

dengan lincah kaki kiri eric menukar gear manakala tangan kanannya pula memulas throttle minyak..romy di belakang pula mendepangkan tangan untuk memberikan daya imbangan yang jitu.akhirnya mereka berjaya mencilok dari melangggar tenggiling tersebut.

sampai sahaja di rumah poji,romy terus melaungkan salam.eric pula bergegas pergi ke paip yang berada di depan garaj kereta ayah pozi yang beratap zink itu.dari tadi lagi tekaknya sudah haus..malam itu plak panasnya bukan main.eric syak malam itu semua angin dah boikot untuk keluar.

"haaa,romy..ape hal datang rumah malam2 gini?",soal poji dari balik jendela.

"kot ye pon,aok turun la dulu.tak elok layan tetamu macam ni..masuk neraka aok nanti",romy menjawab dengan nada separuh mengertak.poji yang gelabah mendengar kata-kata romy terus melompat dari jendela rumahnya.dalam kampung mereka hanya tiga orang iaitu poji,ayahnya dan romy mampu melakukan skill seperti itu.

"tau pon aok takut yek.",sindir romy sambil menjeling pada eric yang sudah membuka butang baju di paip air sana.mungkin eric ingin mandi kerana terlalu panas.poji dan romy serentak mengelengkan kepala melihat perangai eric.

"keh datang ni nak ajak aok pegi kolumpo,jadi artis kat sana.lagipon aok boleh jadi vokalis sebab suara aok sedak macam salim iklim",kata romy memulakan perbualan.

"keh bukan taknak romy tapi aok tau je la bapak keh tu camne..dia kalau boleh nak keh jadi ahli wrestling macam dia jugak",jawap poji sambil menepuk kepala apabila melihat eric sudah membuka baju.

tiba-tiba pintu depan rumah poji dikuak seseorang.muncul hati poji,romy dan jugak eric sedikit bergetar apabila melihat pak carlito,bapak poji keluar dari balik pintu.romy berundur dua langkah kebelakang.eric yang sedang membasuh-basuh muka tergamam serta-merta.membuat legenda wrestling seperti pak carlito marah mungkin boleh menyebabkan nyawa mereka tergugat.

pak carlito melangkah turun dengan begitu steady sekali.aura pahlawannya masih boleh dirasai.romy dan eric berdoa supaya mood pak carlito baik malam itu.apabila pak carlito melalui romy dan memberikan satu jelingan bertenaga,romy berasa seperti jantungnya hendak pecah.tetapi romy mula menarik nafas lega apabila melihat pak carlito menuju ke arah garaj kereta di mana lokasi eric berada.

"maaf eric,sampai sini sahaja persahabatan kita",bisik hati romy apabila memikirkan yang mungkin nyawa eric akan melayang di tangan pak carlito malam ini.perlahan-lahan pak carlito semakin mendekati eric yang tidak berbaju.suasana menjadi saspens,hanya bunyi air keluar dari paip air kedengaran.

 "saya kalau takde air sembahyang memang rasa macam serba tak kena pak carlito",kata eric tiba-tiba sambil tersengih.






bersambung lagi..


15 carutan:

hawau
lu suke buat saspens drama melayu an...
cilabai sungguh...

gyahahahaahhah~

 

wah. tibatiba gua rasa insaf dgn statement eric leong!

 

ha3..wat video la len kasi he3..

 

peh, mula2 gua geli tengok pekataan tenggiling. pastu gua gelak. statement eric tak bole blahhh!! KAHKAH kaber line ke. cepat la sambunggggg!

 

arghhhh gua rse nk marah je sbb lu lame x komen kat gua...

ok gua rsejatuh cinta la dgn eric..hahaha

 

H.A.N,haah..bersiri..kalau nak tulis satu entri nak kasi abes mau tercabut tgn gua.

hell,hahhaha..gua tggu ramai org addict pastu baru gua kenekan polisi bayar dulu baru baca..

gsp,bagus2..bagus utk kite kalau lu insaf..hahhaha..

harry,lu jgn respek sgt..lu x tgk lg sisi jahat die.

ezral,errr..gua mcm x paham ape lu komen..

eciz,ahhh..lu ngade2..ngan tenggiling pon nak geli..

brit,gua dah komen ek..cube lu jgn cpt sgt nk mrh..hoi2,report2!!

pembunuh,yup2..tepat tekaan lu..

 

jap jap. gua nak komen, tapi gua takde air wudhu ni.

gua gi wudhu sat.

 

hahahaha

dan dan air semayang

hahaha

sambunggggg

 

hahaha~
boley jep bsmbung an...

:))

 

lu nak muvikan ceritera lu neyh ka?

gwa sapot dari blakang
bukan sapok biki!
tapi sapot dari blakang
okayh?

gyahahaahhahaah~

 

j.love,mula2 muka tau bukan dahi..

wanie,lame x jumpe org guna ayat dan dan...hahahha..

cepet,haah..boley je bersambung..mcm kalau cerai boley rujuk blk la..heh..

hell,bak sini modal..gua kasi la lu jadi org lalu lalang nanti..

 

orang lalu lalang je?
baek gwa jadik lalang tros
dem betei!
gyahahaahahahahaah~