tenaga perasaan

malam itu bulan terang benderang..orang kata bulan bulat macam ni selalu muncul dalam citer seram.ditambah dengan bantuan cahaya lampu jalan,gua,alan,miji dan jep terus fokus melakukan kerja kami.kerja yang bukan calang-calang orang boleh lakukan,hanya yang terpilih saja mampu meneruskan.


di satu sudut tersorok,gua dan 3 puaka tadi sedang sibuk mengerjakan kabel-kabel yg berselerakan..kerja ini harus diselesaikan secepat mungkin.kabel-kabel yang disaluti PVC itu dimasukkan ke dalam sebuah mesin khas terlebih dahulu.untuk membelah PVC.kemudian ia akan diketuk dengan hammer atau spanar besar untuk mendapatkan timah di dalam kabel tersebut..

timah itu akan dikumpulkan dan dijual untuk mendapatkan habuan.kerja ini bukan kerja seperti yang mat pet selalu lakukan.kerja ini gua lakukan dalam skala yang besar dan modus operandi yang jitu.jika berhasil mungkin esok hari gua akan bersiar-siar di sungai kuantan dgn menggunakan kapal persiaran.

apabila mengetuk kabel tersebut untuk mendapatkan timah,sejumlah tenaga yg besar diperlukan.mungkin mudah bagi abang-abang gym tp bagi kutu seperti gua ia adalah satu bentuk penyeksaan.sama seksa seperti menonton diari akademi fantasia.peluh mula menitik.kabel masih byk menanti.badan separa tuff gua mula menerima kesannya.

gua menoleh ke sebelah,miji sedang mengetuk sambil menghisap rokok.kadang-kadang beliau berhenti akibat kesemputan.jep pula lebih parah,mengetuk skali dia akan terbaring seminit dan kemudian apabila mengetuknya lagi dia akan terbaring dua minit.jika jep membuat 557 ketukan berapa minitkah beliau akan terbaring?jawab jawab.

tapi apabila gua menoleh ke arah alan yang posisinya sedikit hujung,gua amat terkejut.alan kelihatan amat steady mengetuk,tiada sedikit pon tanda-tanda yang dia mengalami keletihan.malah timah yg dikumpulkan olehnya lebih banyak 

gua mula mengesyaki alan.mungkin alan ada mengambil air ketum sebelum melakukan kerja.atau mungkin yg sedang mengetuk ini bukan alan tetapi hantu rayanya.gua mendekati alan dengan niat menyiasat.perkara mungkar harus dicegah kata gua dalam hati.

apabila gua sudah agak dekat,gua mula mengamati tingkah laku alan dan gua terperasan sesuatu.ketika alan mengangkat hammer agak tinggi untuk mengetuk kabel,mulutnya kelihatan terkumat-kamit.kompem!alan ada belajar ilmu durjana.

gua menghampiri lebih rapat untuk mendengar apa yang disebut oleh alan.suaranya amat perlahan seperti org berbisik.org lain mungkin sukar utk mendengarnya tapi bukan gua.gua asingkan bunyi ketukan,bunyi mesin,bunyi miji terbatuk,bunyi kereta-kereta di jalanan,bunyi daun di tiup angin,bunyi semut berpillow talk dan akhirnya gua tau apa yg disebutkan oleh alan..

"aku suka kau",kata alan sambil mengetuk.

diambilnya sebatang kabel lagi.

"tapi kenapa kau buat aku camni?",sambung alan smbil mengetuk lagi.

diambilnya sebatang kabel lagi.

"kenapa shima kenapa?",kata alan dengan intonasi menjerit tp berbisik.

gua meninggalkan alan sambil mengeluh.rokok gua keluarkan sebatang dari kotak dan mencucuhnya.kali ini gua cuba mengetuk kabel dengan menggunakan taktik alan.ternyata alan memang genius.




ya tuan puan,inilah apa yang kita panggil tenaga perasaan.selamat mencuba!

17 carutan:

hahahaha. gua nak guna cara ni utk jawab exam. moga-moga berhasil.

 

xcited den mbacanyer...
tgh study journal...
ley r wat cmni...
practiskn

 

best baca... =]

nnt try..haha..

 

wah....gud idea nih...dah lama tak tarik kabel...

 

bahhahaha....
ayat sadis.....
alaa...
senang je nk bg ko power lebeyh...
ko ingat je...
aku n hakim bahan ko mentol padam...
mentol terbakar...
n sewaktu dengannya...

contoh ayat:
"aniss..ko ckap aku mentol padam!mentol pecah!mentol terbakar!!!"
"sampai hati kau!!!kau tahu x,mentol nih mahal!!!ade tag harga belum tanggal lagi!!!"
"kau kutuk2 bila aku menyala..huh!!!"

bahahhaha...
ayat cam haram!
:P

aniss da komen!!!!

 

kes frust menonggeng arh neyh . pastue lepas an pasaan . idea yang bernas weyh . HAHA !!

 

gsp,jgn ikut perangai puaka cam2..lu bwk je toyol..lagi ekselen gua rase..

idyll,erkk..ape kaitan journal ngan curi kabel?

gelfrens,lu try yg tenaga perasaan je..bab kabel 2 jgn lu try skali..

mermaidman,mei dtg kuantan..gua byk lg projek mega ni..

lala,ahhh..lu ngan majistret same je..bahan kt mulut je dlm hati syg kan..hahhaha..

atyn,haah..tp ape2hal lu kene frust dulu baru lu boley try..

 

kenapa kene ketuk kabel?


ktxbye~

 

gua syak gua kene prektis dalam sehari dua ni.

gua tahu lu paham maksud gua!

 

gwa agak la kan,
gwa nak try guna tenaga perasaan ni mase gwa nak angkat van bapak gwa la....
mane tau gwa bole cipta guiness world of record tatkala lu orang sume sibuk dengan dlog lu orang....

ape pendapat lu alep?

gwa 75% percaye perbuatan gwa mengikut tenaga perasaan akan menemui sukses seterusnya manggapai bintang di planet pluto, tempat gwa belajar sekarang ni....

 

gue rase...lo kene ade tenaga batin ah dpd tenaga perasaan...kejap ker tuh..eh??hahahahahha

 

"GSP,nape lu kiup gile gsp?nape gsp?nape?"

gua syak lu jerit2 manje mcm tu masa ketuk kabel.

 

hahaha lawak derrr...

gua rse ni idea sgt bernas tp gua perlukan tenaga batin jugak...adoiii~

 

malakey,lu bace lompat2 ni gua syak..kan gua ckp kene ketuk klu nk dpt timah dlm kabel 2..lu x prnh curi kabel ke ape ni?

j.love,cilake..gua xtau nak pura-pura faham ke pura-pura tak faham sekarang ni..

hellioz,dari lu wat keje merepek 2,baek lu gi khatam blog gua..nnti gua terjah blog lu plak..

eisz,tenaga batin gua dh tiptop dh..nak praktikkan tenaga perasaan je plak skrg ni..

iznie,ahhhh..lu ni psikik ke?

 

remy. lu nk pusing kuantan nek kapal persiaran?? waklu! kuang3..






gua lapar udang cucuk cucuk. cepat ah! \(^__^)/

 

woi! curi cable! Habih la..streamyx dekat2 ctu sume taleh pakai dah~

 

gwa ondaway nak khatam vlog lu neyh
gyahahahahahah~