legenda budak poser

"keh nak jadi artis mak",bentak romy pada kak poziah yang sedang mengelim tepi karipap..

"jangan romy,artis tu semua jahat-jahat..mak taknak tengok aok flashing sana-sini nanti",nasihat kak poziah pada anak bujangnya itu..dari dulu lagi itulah yang selalu disebut-sebut oleh romy..seingat kak poziah pada usia 11 tahun lagi romy telah menyuarakan hasratnya itu..

"bukan semua artis jahat mak,keh tengok ramai lagi yang baek-baek..macam abang amy contohnya",desak romy lagi..dia sudah tekad.terlalu lama dia menyimpan impian.

"jangan romy mak kata jangan..hisap dadah aok nanti",kata kak poziah yang sedikit terkejut melihat karipap yang sedang dikelimnya disambar oleh seekor kucing bernama boboy..terus kak poziah mengambil kayu penguli dan menyasarkannya tepat di belakang tulang belakang boboy..boboy mengeliat kesakitan.kak poziah senyum puas.

"ahhh..mak tak sporting langsung..keh nak jadi artis bukannya ahli politik",romy bersuara separuh tinggi dan terus keluar melalui tingkap rumahnya..

"sporting moting..mak taknak dengar dah aok cakap benda bukan-bukan macam tu",jawab kak poziah sambil mengeleng-gelengkan kepalanya melihat romy terjun dari tingkap.."pengaruh jackie chan betei",bebel kak poziah seorang diri.

"dah tu macam mane kite ni romy,jadi batu pulak aok nanti tak dapat restu",tanya eric sedikit gusar. 

nama sebenar eric ialah hazami tetapi sejak kecik beliau selalu saje demam-demam,sakit-sakit..arwah atuknya kata nama hazami panas,tak sesuai dengan dia..sejak itulah beliau mula dipanggil eric sempena nama legenda bola sepak yang diminati arwah atuknya itu..

romy tidak menjawab soalan membernya itu.dia sibuk membelek tapak kakinya yang hitam kesan daripada tidak memakai selipar.selepas terjun dari tingkap tadi,romy terlupa menyarung seliparnya kerana terlalu marah.seorang makwe yang kebetulan lalu tersenyum-senyum melihat keadaan romy yang tidak berselipar..

"fakap!",jerit romy kepada makwe tadi.tersedu-sedan makwe itu dan terus berlari sambil mengangkat sedikit kain baju kurungnya untuk memudahkan dia membuat larian pantas.

"tak elok aok buat gitu romy,kesian kat die",kata eric melihat perangai barbarian romy..sejak kecil romy memang bersikap begitu,orang-orang kampung kata romy jadi begitu selepas disampuk penunggu pokok betik.

"keh dah buat keputusan,cukup bulan ni ke kolumpo kite eric!",jerit romy bersemangat.sebijik macam orang-orang besar tengah tipu orang-orang kecik..



bersambung...

22 carutan:

wadehh.. tak faham ape citer ni?? nanti baca balik la...

 

aduishhh..!
bsmbung laa pulax...


:))

 

hahahahhaha
cilake romy!!!
kucen boboi itu merana! kah2


>>___<<


sambung!!!!

 

macam best ni..
apsal ade smbung² plk..huhu..

keh, aok, fakap tu ape?

 

hoi. romi tu adik gua! lu jangan buat fitnah adik gua nak jadik artis eh!

ni gua nak ngamuk kat kak poziah ni sebab dera kucing. lu bagi alamat. gua nak bakar rumah dia lepas gua curik karipap dia tu. dah lama tak makan karipap kelim-kelim sendirik ni. haihhh~

ni sabung menyabung ni, gua baru ingat gua punye sabung menyabung pun tak sambung lagi. nanti gua sambung lu nangis pulak.

 

serius shit aku suka sume cite2 ka lam blog ni...hahahahaha...tp stu je la nak komen....


roti2 cnta xsiap ag ka da sibuk wat lagenda budak poser!!!!
wat de hel???!!!!

 

hanes,gua syak lu bace banyak2 kali pon tak faham jugak..

cepet,marketing kene power baru bley hidup..

frodo,nantikan sambungannye,lebih aksi dan aktiviti menghairahkan..

gelfrens,aok tu awak,keh tu saya..fakap 2 err..fakap 2 ayat mencarut..heh..

j.love,lu jangan..entri sambung2 lu boley wat hati gua rabak bile bace..

gsp,hoi!!gedik!hehehe..

wanie,ntahla..tgk la bile gua ade mood..

ejat,faking!ikut gua la blog gua..hahahhahha..

 

sekarang ni memang dah trend eh tulis cerita sambung2

Latest Entri : Mendekatkan diri dengan puaka

 

npe bsambung????
waaaa....
cian sungguh kt kucing tu...:(

 

bahahahah..jangan nak mengelat untuk tidak menyambung bersiri anda yang lame yer...main tipu!!!!!!!

 

kesian si boboy....
gwa nak report kat PETA ah...
kezaliman terhadapa kucing
gyahahahahahahah~

 

idyll,gua xde idea tibe2 sbb 2 bersambung..

fndrocka,lebey kurang la..same mcm trend beli kereta potong sambung jugak kot..

eisz,hahahaha..dem dem..ye ye,x ngelatnye..

anzur,gua cube buat yg kedua dlm tahun ni jugak..maybe bulan 12..

hellioz,kt kucing lu kesian..kat makwe kene carut lu x kesian plak..

 

ampes ko ada sambungan pulak! serius aku baca, cepat sambung cepat!!

 

Camno nak gi kolumpo. Baik suruh si romy tuh tolong mok dia jual karipap. At least bulih la buat belanja gi kolumpo dengan kaver duit nak jamming. Sekarang ni nak jamming pun mahai. Takda duit camno nak jamming.

 

sikit pon gua tak paham. gua syak lu takpayah la buat cite cmni. hahahaha.

ok. gua dh komen

 

haahhaaha..

oak tue apa??
haahahahah
macm nama pokok ja..
hahahahah

 

hahahahahahahahahahaha...lol...
*gelak guling-guling*
hentikan aku dari kegelakan ni...hahahahha..

mne lah kau dapat idea nak tulis entri cam ni..

aduh,bersambung plak........

P/s : first time komen.. XD

 

puaka cam ka ni kalu dibiarkan mmg xmaju malaysia ni!! huh!!

 

mak ai alep..
gua salute kaw cm ni!!