gua syak gua kena belajar speaking kelantan.

tadi gua pergi beli barang kedai dengan mak..balik dari beli barang mak ajak singgah makan..sampai2 je kedai mkn 2 terus gua ngan mak pilih meja yg gua bley tengok tivi tanpa terkehel leher..makan sambil tengok tivi ni boley kata nikmat jugak..informasi dan makanan sama2 masuk jadi feel die lain mcm punya best..

bila gua ngan mak duduk je,dtg satu brader kelantan nak ambek order..jgn tanye macammana gua tau die kelantan..kt kepala gua mcm ade gps yg boley detect org tu kelantan ke tak..xyah cakap pon xpe..hebat tak hebat la gua..

brader kelantan tu tanya,"oda?"..gua terus lincah jawab,"bandung cincau satu,air barli satu..pastu makan nasi goreng kampung ngan kuetiaw goreng"..bila gua tengok brader tadi tu terkial2 nak tulis,gua ulang balik order gua tadi..kuat sket..laen mcm punye lama die nak tulis dlm kertas tu..gua syak die tulis gune tulisan greek kuno..

brader tu blah..tak sampai seminit die dtg balik.."air barli xde",tergagap2..macamlah gua nak ngorat die sgt yg die ckp pon malu2 cam2 smpai tergagap..."lai chee kang ada?",tanye mak gua..dia angguk kepala smbil tulis laju2..ok,kali ni gua syak die gune tulisan rumi..

mak gua tanya lagi,"dah tu dlm lai chee kang nanti x letak barli la ek?"."ade..ade buah2",brader kelantan tadi tu jawab balik..pas2 terus die blah smule..mak dah angkat2 kening tgk gua..gua dh bantai ketawa dgr jawapan brader tu tadi..jenis jawab tak ikut soklan..gua rase brader ni patot ade formspring..baru die bley prektis camne nk jwb soklan..

tengah gua borak2 ngan mak,kuetiaw goreng ngan nasi goreng kampung sampai..air xtau ape citer..brader tu buat air teliti sgt agaknye..tak lama lepas tu,lai chee kang plak sampai..gua ngan mak dah mula pelik..ade plak barli dlm lai chee kang tu..bukan x boley ambek barli tu wat air barli..pegi bantai ckp takde apesal..

dari jauh gua tengok die tgh ondaway nak hantar air gua plak..bile dekat gua dh start carut2..dlm hati je la sbb mak ade..kang mak starlite plak dahi gua..yakin je brader tu letak air pastu blah,mak plak bantai ketawa..gua dh ketap2 bibir..rase mcm nak terbalikkan meja pon ada..





bandung cincau la fakap!!sejak bile bandung cincau ngan barli cincau tu same?!!

17 carutan:

demo tokse belaja bahaso kelate ngan kawe ko?kalu nok kawe ngan lolly nak wat kelah bahaso kelate ni..denge sloge..

'yak boktam kelas kelate'

 

hahahaha...gua syak lu ni ade penyakit gagap la...sbb tu brader tu x paham lu ckp pe

 

gampang betul!! hahahahaha...

mu kne kecek sie bqu yo pehe molek.. wakakakakaka

 

ah ko mane tahu. tulisan greek kuno tu, bandung dgn barli dah nak dekat-dekat. tu yang die confuse.

meh aku buat class greek kuno. ko ponteng aku starlite dahi perut dengan punggung ko skali. paham?

 

klate? aku suka 'slanga'nya

 

huhu...

kalo kat sbh ni..

selalu je mintak air suam dapat ais batu kosong..haha..

tak faham la apsal..

 

haha
sengal :)

 

hahhaahhaahahahaahahaha..
cakap kat dia..
abe abe..
cikgu abe mati ka xdan nak ajaq cincau dgn barli tue beza..
hahahahaha
law dgn mak gua mmg lahanat trus la mamat tue..
ahahahahahaha
tp remy..
barli cincau tue rsa apa ei??
sedap x??
t wat entry pasl barli cincau lak k..
hihihih
leh gua try order nanti kalau sedap..
hahahahaha

 

berat sgt kampung mung nih..hahahaa

 

fanur,ah..lu x abes2 ngan kuang2..menyirap gua..

fahrin,ok,sepatah haram ape pon gua x paham.

malakey,ape plak siang..gua pegi mkn malam la..

britney,ces..gua time skolah rendah dulu juara debat ape..celah mane gagapnye..

kelly,gua faham tang part gampang betol je..

j.love,ah..lu saje cari alasan nak starlite punggung gua kan??

awang,gua lagi suke slanga lepih..

ana,ntahla,nnti gua pegi sabah gua tlg tanyakan utk lu..

sweet ants,sape?klu brader 2 gua stuju..

sizuka,lu komen ke wat karangan?nntila kot gua ade mase gua wat..

farid,dah name pon kampung..mestilah berat..ade bape puluh umah dlm 1 kampung tu..

 

brader tue yang kena belajar bahasa malaysia ngan baek~ hahaaha

 

haha. biasa la tuhh. dah selalu kena. sabao jelahh. haish

 

ni mmg tak phm bahasa..hahaha lawak gile..nmpk sgt tak peka masa amek order..

 

hahaha..mung dok g katok nate beghuk 2??