meletakkan gula di sudut hati..

minggu ni penuh dgn episod kurang menyenangkan..minggu yg agak tragik dan sadis..klu ni bulan oktober mmg sesuai la lagu tragedi oktober dijadikan lagu tema..byk benda yg x masuk akal berlaku pd mnggu ni..dan gua x mampu buat apa2 melainkan menyedapkan hati sendiri.

hari 2 mase gua pergi merayau2 mencari informasi terkini terjumpe seorang kenalan lama yg bernama lan(bkn nama sebenar)..lan ni dulu mase kecik2 punya la jahat.sume benda jahat die buat..die lagi jahat dari majin buu dan lagi keji dari tiger woods.gua syak umur 12 tahun die dh kehilangan terunanya.dulu klu ade moto,basikal,duit,tabung,besi buruk,selipar sape2 yg hilang mesti lan akan jadi suspek utama..punyela die jahat dan ditakuti smpai klu ade budak2 yg menangis mlm2 akan segera diam bile mak bapak sebut"shhh,senyap..kang lan datang kang"..

dan skrg lan yg jahat itu telah bertukar profesion..menjadi seorang cikgu.yaa,cikgu..puas gua lempang pipi gua kiri kanan dan ternyata ia bkn mimpi..utk sedapkan hati gua berkata pada diri sndiri yg mgkin lan jadi cikgu sbb guna kabel kot.atau pon dia kidnap anak pengarah jabatan pendidikan utk dptkan jawatan itu..

belum sempat gua pulih daripada kejutan itu,gua dikejutkan lagi..kali ini tentang seorang kenalan gua lagi..yg mempunyai kebangangan yg tiada tandingannya..serius,gua rase IQ dia 1 digit je..kalau tidak xkan la die pernah kata dgn yakin yg baby dilahirkan melalui pusat..hahahha..dan baru2 ini kelihatan die megah memandu toyota camry..mengucap panjang gua..langsung x masuk akal camne die boley ade keta cam2..kot die ade toyota starlet skalipon masih tak boleh diterima akal..sekali lagi gua sedapkan hati dgn mengatakan mgkin kereta 2 kereta curi..

petang tadi gua keluar ke bandar..utk memulihkan semangat yg hilang.kali ini gua terjumpe sorg lagi rakan..yg mempunyai susuk wajah paling tidak menawan..bkn gua yg kate,ramai org yg kate die mmg x hensem..sape2 yg rase diri x hensem 2 klu berdiri sebelah kwn gua ni msti nmpk die mcm johnny depp dan kwn gua itu plak mcm makhluk dari mars..klu kwn gua 2 hensem pon hensem la sket dari lembu..errr,yg ni gua yg kate..hahahha..

tapi tadi seorg gadis berada di sampingnya..badan mcm heidi klum..muka pon mcm heidi klum..ntah2 mmg heidi klum.."what the hell is going on!!",jerit hati gua dlm bahasa omputih..x logik,x padan,x relevan..rase nk jirus pompuan 2 dgn air bagi dia sedar sket..xtau dh mcmmane gua nk sedapkan hati gua ni jadi gua fikir yg baik2 saje laa..mgkin pompuan 2 ade mslh rabun dekat yg kronik..

puas gua pikir dan pikir sebab dan alasan benda mcm 2 boley berlaku.mgkin Tuhan nk tunjukkan pada kita yg nothing is impossible..xde benda yg mustahil selagi kita berusaha kan..so,walau bagaimana jahat,bangang,buruk skalipon kita ni masih ade sinar baru di dpn yg mgkin kita x sedar..selagi kita berusaha selagi itulah semua benda boley jadi kenyataan..

teringat kata2 cikgu pendidikan seni gua semasa di sekolah rendah,"tanah liat yg ada di depan kamu ini akan jadi apa saje bentuk yg kamu inginkan..selagi kamu berusaha utk membentuknya"..

0 carutan: