jeritan di tengah hari..

gua tgh panas skrg..kot letak termometer mesti meletup termometer 2 dek kerana betapa panasnya gua..gua boleh paham kalau budak2 merempit time malam minggu,malam raya,malam jumaat dan malam2 yg sewaktunya tp gua x bape paham budak2 yg rempit tengah2 hari..gua pikir tahap bangang dieorang dah terlalu maksimum..x pernah hayat gua dgr ade orang berlumba time matahari tgh tercacak atas kepala..

gua mengaku kalau dieorang merempit malam2 pon gua panas jugak tp kalau malam sekurang2nya kalau dieorg eksiden pon dieorang je yg kene...tp kalau siang x ke naya kalau terlanggar budak2 ke makcik2 ke awek2 ke awek2 ke..sorry,tersebut awek2 dua kali..ehh,tp kalau campur yg ni dah 3 kali la kan..sambung balik cerita..

tengah hari tadi lepas gua baru menikmati nasi,gua pon rehat2 kat pangkin dpn umah smbil2 isap rokok..tgh gua pikir camnela gamaknya penghabisan citer cucu betong,satu dentuman kuat kedengaran..gua syak jet pejuang yg jatuh sbb xde enjin tp bukan.seorang makhluk yg bangang dah jatuh terterap btol2 50 meter dari posisi gua.

yang menyakitkan hati,sikit je lagi dia nak tersodok sorg budak kira2 dlm umur 6 tahun yg sdg bwk basikal..kalau kene xtau la smpai mane bdk 2 melambung..yang mak bapak budak 2 pon sama bangang,bagi anak kuar tgh2 hari apesal..kot demam ke,kene culik ke,lari pegi lombok ke sape yg susah??

tambah menjengkelkan bila makhluk yg jatuh terterap ni mengerangnya bukan main lagi..baru tau ingt mak,panggil mak..kot gua yg jadi mak dia dh lama gua lutut anak mcm ni..tadi mase naek moto kemain lagi,lu sorg je la yg mcm ade moto tp bile jatuh sket tau plak nk menjerit2..

tp gua wlupon mulut ckp macam2 tp hati x sampai..kesian plak tgk budak 2 terbaring tgh jalan.gua pon pegi la kat budak 2,nk tgk camne keadaan die..xdela teruk sgt pon..lutut,pipi ngan lengan je yg berdarah,gua ingat dari gaya die menjerit usus kecil dia dh terbelit..

semasa bdk 2 sdg terbaring,gua berikan kata2 nasihat supaya dia mampu menghadapi keadaan itu dgn tabah."mase lu ambek lap tadi,gua syak meter motor lu x cecah seratus pon sbb 2 lu jatuh..laen kali klu dkt selekoh,pastikan meter lebih seratus tau,baru berdesup lu pergi"

terus gua naek atas rumah smbil bukak tv3..citer kegemaran gua dh nak mula..

ps:masa gua tulis entri ni,ade lagi budak2 yg tgh merempit..kalau langgar rusa santa claus sape yg nak jawab?fak btol!!